پاورپوینت بررسی معماری باوهاوس اثر والتر گروپیوس
باوهاوس (آلمانی: [ˈʃtaːtlɪçəs ˈbaʊˌhaʊs]) این مدرسه به دلیل رویکرد خود در طراحی که سعی در متحد کردن اصول تولید انبوه با دیدگاه هنری فردی داشت و سعی در ترکیب زیبایی و عملکرد روزمره داشت ، مشهور شد.
باوهاوس توسط معمار والتر گروپیوس در ویمار تاسیس شد. این ایده در ایجاد یک Gesamtkunstwerk ("اثر هنری جامع") بود که در آن تمام هنرها سرانجام به هم پیوند می خورند. سبک باهاوس بعداً به یکی از تأثیرگذارترین جریان ها در طراحی مدرن ، معماری و هنر مدرنیستی ، طراحی و آموزش معماری تبدیل شد. جنبش باهاوس تأثیر زیادی بر پیشرفتهای بعدی هنر ، معماری ، طراحی گرافیک ، طراحی داخلی ، طراحی صنعتی و تایپوگرافی داشت. کارکنان باوهاوس شامل هنرمندان برجسته ای مانند پاول کلی ، واسیلی کاندینسکی و لازلو موهولی-ناگی در نقاط مختلف بودند.
بنیانگذار باوهاوس والتر گروپیوس (1883–1969)بود
این مدرسه در سه شهر آلمان - ویمار ، از سال 1919 تا 1925 وجود داشت. دساو ، از 1925 تا 1932 ؛ و برلین ، از 1932 تا 1933 - زیر نظر سه معمار مختلف: والتر گروپیوس از 1919 تا 1928 ؛ هانس مایر از 1928 تا 1930 ؛ و لودویگ میس ون روهه از 1930 تا 1933 ، زمانی که مدرسه تحت رهبری رژیم نازی بسته شد ، زیرا این مدرسه به عنوان یک مرکز روشنفکری کمونیستی رنگ آمیزی شد. اگرچه این مدرسه تعطیل بود ، اما كاركنان همچنان كه آلمان را ترك كرده و به سراسر جهان مهاجرت می كردند ، دستورات آرمان گرایانه خود را پخش می كردند.
تغییر مکان و رهبری منجر به تغییر مداوم تمرکز ، تکنیک ، مربیان و سیاست ها شد. به عنوان مثال ، فروشگاه ظروف سفالی با انتقال مدرسه از ویمار به دسائو ، اگرچه منبع درآمد مهمی بود ، متوقف شد. وقتی میس ون در روه مدرسه را در سال 1930 تصاحب کرد ، آن را به یک مدرسه خصوصی تبدیل کرد و به هیچ یک از طرفداران هانس مایر اجازه حضور در آن را نمی داد.
باهاوس و مدرنیسم آلمان
پس از شکست آلمان در جنگ جهانی اول و استقرار جمهوری ویمار ، یک روحیه لیبرال تجدیدپذیر اجازه داد که یک آزمایش رادیکال در همه هنرها ، که توسط رژیم قدیمی سرکوب شده بود ، آغاز شود. بسیاری از آلمانی های دیدگاه های چپ تحت تأثیر آزمایش های فرهنگی پس از انقلاب روسیه قرار گرفتند ، مانند ساختارگرایی. چنین تأثیراتی را می توان بیش از حد بیان کرد: گروپیوس این عقاید رادیکال را نداشت و گفت که باهاوس کاملاً غیرسیاسی است. همانقدر که تأثیر طراح انگلیسی ویلیام موریس در قرن نوزدهم (1896-1834) مهم بود ، که معتقد بود هنر باید نیازهای جامعه را برآورده کند و هیچ تفاوتی بین شکل و عملکرد وجود نداشته باشد. بنابراین ، سبک باهاوس ، که به آن سبک بین المللی نیز گفته می شود ، با عدم وجود تزئینات و هماهنگی بین عملکرد یک شی of یا یک ساختمان و طرح آن مشخص شده است.
و....