معماری Italianate یک سبک محبوب ساختمانی در قرن نوزدهم است که از معماری رنسانس ایتالیا در قرن 16 همراه با تأثیرات منظره از خانه های کشاورزی در حومه توسکان الهام گرفته شده است.
این سبک دوره ویکتوریایی که از انگلیس آغاز شد و در سراسر جهان گسترش یافت ، استفاده از عناصر معماری از گذشته رمانتیک شده برای ایجاد ساختمانهایی را پیشنهاد می کند که جایگزینی برای رسمیت معماری کلاسیک غالب دارند. این به معنای استقبال از فرمهای ساختمانی و نقشه های طبقه کمتر سخت و همچنین تأکید بر محوطه سازی طبیعی در صورت مجاز بودن فضا بود.
معماری ایتالیایی مقوله ای از معماری ویکتوریایی است که سبک خاصی نیست بلکه یک دوره است - سلطنت ملکه ویکتوریا بر پادشاهی متحده بریتانیا از 1837 تا 1901.
علاوه بر ایتالیایی ، بیش از 60 سال معماری دوره ویکتوریایی سبک های زیادی را تولید کرد ، از جمله احیای اوایل گوتیک ، ویکتوریایی عامیانه ، احیای یونان ، امپراتوری دوم ، استیک ، احیای رومانسک ، زونا ، احیای استعماری و سبک محبوب ملکه آن.
تصور می شود که جان نش معمار انگلیسی اولین ویلای ایتالیایی را در انگلستان ، کرونخیل در شروپشایر در سال 1802 ساخته باشد ، اما معماری ایتالیایی از 1840 تا 1885 اوج گرفت. این سبک دوران ویکتوریایی تفسیری انگلیسی از شکوه و جلال معماری و طبیعی فلورانس و حومه ایتالیا بود که تصور بازدید از معماران و طراحان منظره را به خود جلب کرد. معماران و طراحان چشم انداز مسحور پالازوهای رنسانس ایتالیا در قرن شانزدهم در فلورانس و خانه های کشاورزی ایتالیایی توسکانی سعی در بازتولید برخی جذابیت های ایتالیایی در خانه و ایجاد کارت پستال های زنده سه بعدی از تورهای اروپایی خود داشتند.
در حالی که معماری احیای یونان از کلاسیک گرایی یونان باستان و روم الهام گرفته شده بود ، معماری ایتالیایی نشانه های خود را از رومانتیسم ، دوره رنسانس ، ویلاهای ایتالیایی و باغ ها گرفت. این خانه مزرعه دار متواضعانه توسکانی را با خطوط ساده و عناصر امضا مانند برج های برجسته مربع شکل که می تواند شکل نامنظمی به یک ساختمان متقارن نشان دهد ، ترکیب کرد و امکانات جدیدی را برای افرادی که به دنبال گزینه های طراحی مدرن بودند که از آنچه توسط برخی از افراد اجتناب می شد ، دور می کرد. وسوسه انگیز بودن سبک کلاسیک و طرح های طبقه انعطاف پذیرتر و گزینه های سبک زندگی
زیبایی های ایتالیایی با طیف وسیعی از انواع ساختمان ها سازگار شده و برای طیف وسیعی از سطح درآمد ، از جمله خانه های بزرگ با املاک گسترده برای ثروتمندان ، و سنگ های قهوه ای و ردیف خانه های شهر در تعداد کمتری سازگار شده است. ظهور تولید انبوه به این معنا بود که جزئیات معماری مدرن ایتالیایی را می توان به راحتی و با هزینه کم تولید و بر ساختمان ها اعمال کرد و به سبک اشاره کرد ، البته در یک نسخه ساده.
خانه ایده آل ایتالیایی در زمینی به اندازه کافی ساخته شده است تا ارتباط آن با فضای سبز را به احترام به محوطه سازی منطقه توسکانی برجسته کند ، با جزئیات زیبا از جمله احمقانه ها ، غرورها و محوطه سازی که طبیعی ، سرسبز و خودجوش به نظر می رسید و آرزو می کند مانند آن باشد زیبا به عنوان یک نقاشی رنگ روغن و....