پاورپوینت بررسی مدرنیسم پس از انقلاب (هنر و انقلاب سوم)
در دوره 1922 تا ظهور ناسیونالیسم آلمانی پس از بحران 1929، روابط نزدیک روسیه شوروی و جمهوری وایمار از اهمیت حیاتی برخوردار بود. از نظر احساسی، دلیل این رابطه نزدیک هم میراث مشترک دو کشور یعنی مارکسیسم و سوسیالیسم (هنوز در افراد معدودی مانند کارل رادک زنده است) و هم منافع مشترک و موقعیت نامطلوب آنها در مقابل در مقابل متفقین در این مرحله، دو رویداد بسیار مهم بودند. شناخته شده تر از آنها معاهده راپالو بود که در سال 1922 امضا شد. این توافق که عادی سازی روابط دیپلماتیک و یک اتحاد مخفی در زمینه همکاری نظامی را تضمین می کرد، تا زمان روی کار آمدن هیتلر به قوت خود باقی ماند. اما شش ماه پیش سازمان جدیدی به مدیریت ویلی مونزنبرگ آلمانی تأسیس شد و اگرچه این هدف اصلی آن نبود، اما این سازمان نقش بسیار مهمی در تبادل فرهنگی بین دو کشور ایفا خواهد کرد. در واقع، کارگران بینالمللی امداد (WIR)، با مخفف روسی آن MejRabPom، توسط لنین در سال 1921 در پاسخ به سازمانهای امدادی متعلق به ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای مرفه در جهان سرمایهداری تأسیس شد. هدف این سازمان جدید که مستقیماً به کمینترن پاسخگو بود، بیان و راهنمای اتحاد و همبستگی پرولتاریای جهانی بود. نه تنها کمک های غذایی و مادی ارائه می کند، بلکه تکنسین ها و مشاوران را در صورت نیاز می فرستد. خوبی این بود که مونزرنبرگ در روابط عمومی فوق العاده ماهر بود و از همان ابتدا نقش فعالی در عرصه فرهنگی داشت.ترکیب این دو عامل منجر به هجوم بیسابقه روسها به برلین شد و تأثیرات این رویداد در اواخر دهه 1920 در هر دو کشور احساس شد. چنین چیزی در بقیه اروپا اتفاق نیفتاده بود. اگرچه در سالهای بعد سایر کشورها نیز با دولت جدید شوروی روابط دیپلماتیک برقرار کردند و تبعیدیان روسی (که همه آنها با مقامات فرهنگی آنجا دشمنی نداشتند) کمک قابل توجهی به هنر فرانسه کردند. نمایشگاه هنر شوروی که توسط WIR و وزارت لوناچارسکی در برلین در پاییز 1922 سازماندهی شد، یک رویداد بی سابقه بود، زیرا به جهان خارج اجازه داد تا تحولاتی را که از سال 1914 اتفاق افتاده بود، ببیند: و...