پاورپوینت بررسی سوپرماتیسم جهان بدون اشیا
پس از جنگ جهانی اول و انقلاب روسیه، آشفتگی بزرگی بین پایان تزاریسم و تأسیس اتحاد جماهیر شوروی روی داد. با وجود این، هنر خلاق در روسیه دوره درخشانی داشت که عمر کوتاهی داشت. در این دوره، هنر روسیه در سیاستهای زیباییشناختی قرن بیستم بسیار تأثیرگذار بود. اعطای خودمختاری به هنر توسط انقلاب روسیه به جنبش های هنری در روسیه نیز سرعت بخشید. هنرمندان چپ با هنرهای تجسمی محافظه کار و نظم قدیمی مخالف بودند. در دهه 1910، صحنه پر جنب و جوشی از گروه های هنری مختلف در هنر روسیه شکوفا شد. نمایشگاه های زیادی افتتاح شد. هنر اروپا در این دوره که انتشارات هنری جدید پدیدار شد، تأثیر بسزایی داشت. اصطلاح مکعب آیندهگرایی که برای توصیف هنر آوانگارد روسی بین سالهای 1912 و 1915 به کار میرفت، اولین بار در سال 1913 توسط منتقد هنری روسی کورنی چوکوفسکی (1882-1969) برای توصیف شاعران آوانگارد روسی متاثر از کوبیسم و آیندهنگاری ابداع شد. در زمینه نقاشی، نقاشی های لیوبوف پوپووا (1889-1924) در این دوره را می توان مکعبی-آینده نگر دانست. تابلوی کازیمیر مالویچ (1879-1935) با عنوان «تیز کن» (1913) نیز از جمله آثار متعلق به این جنبش است.
هنرمندانی مانند مالویچ و پوپووا از آیندهگرایی مکعبی به سوپرماتیسم حرکت کردند. در سال 1921 با سیاست اقتصادی جدید لنین جهت سیاست فرهنگی تغییر کرد. اصطکاک بین طبقه کارگر و روشنفکران آغاز شد. در حالی که این وضعیت باعث بحث مجدد در مورد موقعیت هنرمند در دولت جدید کمونیستی شد، همچنین باعث ایجاد شکاف ایدئولوژیکی عمیق بین هنرمندان شد. برخی از هنرمندان، مانند مالویچ و کاندینسکی، استدلال کردند که هنر باید به عنوان یک فعالیت معنوی در درجه اول دیده شود و باید از نیازهای اجتماعی دور نگه داشته شود.
جنبش های سوپرماتیسم و سازه گرایی به طور قابل توجهی بر آوانگارد روسیه تأثیر گذاشت. در همین حال، هنرمندان پیرو سزان (1839-1906) نیز با درک سنتی هنر مخالفت کردند و در هنر قرن بیستم تأثیرگذار شدند. به عقیده آنها طبیعت گرایی نمی تواند فراتر از انعکاس واقعیت باشد. با این حال، برای اینکه هنر بر ساختن جهانی جدید متمرکز شود، باید زیبایی شناسی جدیدی ایجاد می شد و طبیعت گرایی باید از بین می رفت. این انقلاب در عرصه هنر با کوبیسم در سال 1910 آغاز شد و با هنر انتزاعی ادامه یافت.
و...