پاورپوینت تحلیل بررسی سبک بین المللی معماری در هلند
شروع سبک بین الملل در هلند همزمان با آغاز جنبش دستایل (D STYLE) بود که در آن موندریان نقش تعیین کننده داشت. (MONDRIAN گرچه آغازگر اولین سبک تئوفان دوسبورگ TEO VAN) (1883-1931/DOESBURG بود که تبدیل یک گاو به اشکال هندسی یکی از کارهای اوست. و به این ترتیب بسیاری از معمارهای آلمانی که در نمایشگاهی از آثار رایت در آلمان نظاره گر کارهای او شدند. پیرو فان دوسیورگ و مندریان وارد جنبش دستایل شدند. پیروان این مکتب ایده آلیست هایی در پی یک سبک جهانی بودند که جوابگوی نیازمندیهای انسانی طی تولید انبوه باشد و هدف «صلح جهانی» می توانست از طریق توازن و تضاده پرورش یابد. این قسمتی از اعتقادنامه دستایل بود. مجموعاً می توان معماران این سبک را پیرو فلسفه سالیوان دانست (SULLIVAN) فرم پیرو عملکرد است» FORMS "FOLLOWS FUCTION این مطلب البته بدان معنی نیست که ساختمانهای بنا شده توسط این افراد حتماً بی تناسب می نمود. بلکه صرفاً به همین مفهوم بود که عملکرد ساختمان از ظاهرش پیداست. )SCHROEDER HOUSE GERRIT یکی از کارهای انجام شده در این سبک شردر هاوس اسف این ساختمان دارای بالکنهای بیرون زده می باشد RIETVELD/NETHERLANDS/UTRECHT( که ستوندار مینمایند با وجود آنکه ساختمان شبیه به گازهای رایت است تاکیدش چون کارهای رایت بر افقیت نیست که بر توازن بین افق و عمود است. او این توازن را توسط سازه اسکلتی نگاه می داشت. پنجره های این بنا که توسط فریمهای افقی و عمودی نگاه داشته میشوند تضاد شدیدی بین سنگینی مذکور و سیکی شیشه ایجاد می کند این بنا از نظر نمایی بسیار ساده است و هیچ دکوراسیون اضافی ندارد. و.....