پاورپوینت تحلیل بررسی سبکهای معماری هایتک و بیونیک
وقتی در معماری از سبک فناوری پیشرفته یاد می شود، به جنبشی اشاره می کنیم که در دهه 1970 متولد شد و خط خود را بر پایه ترکیب عناصر صنعتی و در عین حال تکنولوژیک در تصور و ایده هر گونه بنا نهاد. نوع کار، اعم از ساختمان ها، خانه ها، ادارات، فضاهای فرهنگی یا حتی کارخانه ها.
ظهور این گرایش که دقیقاً به دلیل گنجاندن عناصری که به صورت بصری نمایانگر آینده یا حداقل پیشرفت و تأثیر فناوری بر جامعه است، دقیقاً فناوری باکیفیت، نام خود را دریافت کرد، چیزی شبیه به ادامه آنچه شناخته شده است. به عنوان معماری مدرن این هدف نهایی را دنبال می کند که بتواند ظاهری صنعتی را در تمام طرح ها و خلاقیت هایش به تصویر بکشد. برای این کار از منابع اصلی خود همیشه و در هر دیوار، دیوار یا سقف استفاده می کند.
این نام توسط انتشاراتی از منتقدان طراحی، از جمله جوآن کرون و سوزان اسلسین تعیین شد. «فناوری بالا: سبک صنعتی و کتاب منبع برای خانه» نام کتابی بود که در نوامبر 1978 توسط ناشر کلارکسون ان. پاتر، اصالتاً اهل نیویورک، در ایالات متحده منتشر شد.
این کتاب بود که با تعداد زیادی تصویر و عکس که نشان میداد چگونه طراحان، معماران و افراد دیگر از اشیاء صنعتی کلاسیک مانند: قفسههای کتاب، لیوانها، کوزهها، عناصر فلزی با اشکال مختلف، ظروف استفاده میکردند، راه را پیش برد. آشپزخانه صنعتی، وسایل روشنایی کارخانه، فرش های نوع صنعتی و بسیاری موارد دیگر. با آنها راهکارهایی با ماهیت خانگی ارائه کردند و بعدها به سمت نماسازی و کارهای کامل معماری رفتند.
فهرست مطالب
بخش اول
های تک
مقدمه
معماری های تِک (High Tech) :
استادیوم المپیک مونیخ
مرکز هنری پمپیدو Pompido
ویژگی های مرکز هنری پمپیدو
دربارهی مرکز پمپیدو
طرح ساختمان
سازهی ساختمان
مختصری در باره زیر شاخه های معماری هایتک
معماری اکوتک Eco Tech :
بازسازی راشیتاگ
معماری روبوتک Robo Tech
برج RWE
برج هیرست نیویورک : همنوایی دیروز و امروز
هایتک ایرانی
ساختمان تجاری اداری فرشته
بخش دوم
بیونیک
معماری بیونیک
نمونه های بیونیک
اپرای تنریف :
برج مالمو :
نورمن فاستر مردی به شکوه ساختمان هایش
ساختمان شورای شهرلندن
مرکز فرهنگی تیجیبائو از رنزو پیانو
موزه هنر میلواکیWQ
ایستگاه TGVفرودگاه لیون
ساختمان اپرای سیدنی
ساختمان فرودگاه کانسای ژاپن
برج بیونیک در شانگهای چین
تصاویری از خانه ای با معماری زیبا
نتیجه گیری
منابع