پاورپوینت تحلیل بررسی سبک معماری هنر نو Art nouveau
اصطلاح هنر نو اولین بار در دهه 1880 در مجله بلژیکی L'Art Moderne برای توصیف آثار Les Vingt، بیست نقاش و مجسمه ساز که به دنبال اصلاح از طریق هنر بودند، ظاهر شد. Les Vingt، مانند بسیاری از جامعه هنری در سراسر اروپا و آمریکا، به نظریه پردازان برجسته قرن نوزدهم مانند معمار فرانسوی احیای گوتیک، اوژن-امانوئل ویوله-لو-دوک (1814-1879) و منتقد هنری بریتانیایی جان راسکین (1819-1900) پاسخ داد. ) که از وحدت همه هنرها دفاع می کرد و علیه جدایی بین هنرها بحث می کرد هنرهای زیبای نقاشی و مجسمه سازی و به اصطلاح هنرهای تزئینی کمتر. طراحان Art Nouveau که عمیقاً تحت تأثیر آموزههای آگاه اجتماعی ویلیام موریس و جنبش هنر و صنایع دستی بودند، تلاش کردند به ترکیب هنر و صنعت دست یابند، و علاوه بر آن، Gesamtkunstwerk ("کل اثر هنری") را که از لحاظ روحی نشاط آور است، ایجاد کنند. انواع رسانه ها یکی شدن موفقیت آمیز هنرهای زیبا و کاربردی در بسیاری از محیط های طراحی شده کامل مانند Hôtel Tassel و Hôtel Van Eetvelde توسط Victor Horta و Henry van de Velde (بروکسل، 1893-1895)، طراحی چارلز رنی مکینتاش و مارگارت مکدونالد از خانه هیل حاصل شد. (هلنزبورگ، نزدیک گلاسکو، 1902-1904)، و جوزف اتاق غذاخوری هافمن و گوستاو کلیمت Palais Stoclet (بروکسل، 1905-1111) (2000.350؛ 1994.120؛ 2000.278.1-.9).
مقدمه
تاریخچه
هنر نو در معماری
تفاوت هنر نو با سبک های قبل از خود
مصالح مورد استفاده در این سبک
سبک هنر نو و سبک هنرها و صنایع دستی
نام های این سبک
مبانی فکری نهضت هنر نو
چندی از معماران این نهضت وآثارآنها
ویکتور ارتا (Victor Horta)
هکتور گیومارد ( Hector Guimard )
طراحی سردر های ورودی متروی پاریس
چارلز رنه مکینتاش ( Charles Rennie Mackintosh )
اتو واگنر ( Otto Wagner )
نمای ساختمان ماجولیکا هاوس
آنتونی گادی( Antoni Gaudi )
نهضت هنر نو زیر مجموعه معماری مدرن
هنر نو در ایران
هنر تزیینات (Art DECO)
ساختمان کرایسلر
مرکز راکفلر
بنیانگذاران مهم معماری مدرن در غرب
پیتر بهرنز
آگوست پره
نمای ساختمان تئاتر شانزلیزه در پاریس -۱۹۱۳ -طراح آگوست و گوستاو پره
کلیسای نوتردام اثر آگوست پره
آدولف لوس
و.....