پاورپوینت تحلیل بررسی سبک معماری دیکانستراکشن
ساختار گرایی از سال ۱۹۵۰ به طور عمده در فرانه شکل گرفت و تا چند دهه بعد در میان پژوهشگران و دانشگاهیان اروپایی و آمریکایی اعتبار بسیار کسب کرد و در مردم شناسی فلسفه زیبایی شناسی نقادی هنری ادبیات روان کاوی پژوهشهای سیاسی و حتی معماری راه گشا بود ساختارگرایی به عنوان روش آیین مد روشنفکری ایدئولوژی و بسیاری چیزهای دیگر توصیف شده است. بابک احمدی یکی از پیشگامان نقد مدرنیته در نوشته های خود از آن به عنوان رویکرد اندیشمندانه (فلسفی و علمی) در تحلیل پدیده های عام فرهنگی یاد میکند احمدی (۷:۸۰) ساختارگرایی، نخست با مطالعه ساختار زبان آغاز شد. اما بعداً توسعه یافت و با در برگرفتن موضوعات انسان شناختی و اسطوره ای، رشد و گسترش یافت ساختارگرایان به این نتیجه دست یافتند که زبان یک ساختمان اجتماعی است و هر فرهنگ برای رسیدن به ساختارهای معنایی روایتها و یا متن ها را وسیع و بر اساس الگوی زیر ساختی مشترکی بازتولید میکند. بدین شیوه مردم میتوانند تجارب خود را سامان دهند و معنا ببخشند از خرده ساختارهای یک کل که خود محصول مناسبات خاص درونی میان اجزا مختلف آن ساختار هستند دستگاه های معنایی پدید می آیند و از دیدگاه ساختار گرایانه باید آن ها را بشناسیم (احمدی، ۱۵:۸۰) ساختار گراها دارای یک اصل مشترک هستند و آن مشابهت در اصول زبانی مشترک بین پدیده هایی است که میبینیم دیدگاهی که الگوهای متعارف زیربنا و روساخت را وارونه می کند و آنچه ما در نگاه متعارف روساخت می دانیم مقدم می داند بر آنچه زیربنا می پنداشتیم. ساختارگراها تا حدی پیش رفتند که مفهوم زبان را که جلوه ای بیرونی است بر فکر که امری درونی است مقدم دانستند. این بدان معنا نیست که ما هرچه در درونمان است در قالب زبان بریزیم بلکه زبان دریچه ای ساختاری است که ما را به گفت و گو وادار میکند ساختارگرایان معتقدند طبیعت نیز از دریچه فرهنگ به سخن در می آید به بیانی ساده تر ساختار زبان ما را به ارتباط می کشاند و فرهنگ طبیعت را به سخن وا می دارد برای درک عمیق در ساختارگرایی و جوانیش اشاره ای به فلاسفه آن و نظر بانشان که اغلب شالوده مشترکی دارند می کنیم.
لیست مطالب پاورپوینت تحلیل سبک دیکانستراکشن
مقدمه
دیکانستراکشن
معماری دیکانستراکشن
تعریف
مفهوم
مرکز هنر های بصری وکسنر
خانه شماره سه
خانه شماره شش
برنارد چومی
پارک لاویلت
فرانک گری
زاها حدید
مرکز هنر های معاصر روزنتال
کلوپ پیک
ژاک دریدا
ساختار گرایی
مقدمه (اصالت)
مقدمه (ساختارگرا)
خصوصیات سبک
مبحث اصلی
زمینه های نظری
نظریه های معماری دیکانستراکشن
ویژگی های سبک
اصول طراحی
معماران سبک
پیتر آیزمن
ایستگاه آتشنشانی ویترا
پارک سوار هونهایم شمالی
دنیل لیبسکیند
موزه یهود برلین
موزه سلطنتی جنگ
کوپ همیل بلاو
دفتر وکالت بر بام ساختمانی
مجموعه سینما های UFA
فردیناند دو سوسور
پسا – ساختارگرایی
معماری دیکانستراکشن
برنامه ژاک دریدا
ادموند هوسرول
مارتین هایدگر
ژاک دریدا در برابر هستی شناسی
پراگماتیسم (عمل گرایی)
روش های کار ژاک دریدا
قوم مداری
آوا محوری ژاک دریدا
متا فیزیک
افلاطون
ژاک دریدا در برابر افلاطون
هستی – خداشناسی
ارسطو
ژاک دریدا در برابر رنه دکارت
امانوئل کانت
آگوست کنت
فریدریش نیچه
هستی شناسی قرن بیستم
افلاطون
حافظه
کلام محوری
حضور
تمایز
نشانه شناسی