پاورپوینت بررسی سبک معماری دی استیل (تاثیر نئوپلاستی سیزم بر معماری)
در آغاز قرن بیستم (1917-1920) یک جنبش هنری مبتنی بر فلسفه دوگانگی جهان در هلند شکل گرفت. تجلی دوگانگی در رابطه بین زمین و خورشید، سفید و سیاه در درجه اول در نقاشی با کمک عناصر اساسی ایجاد شد - خطوط مستقیم، صفحات و مستطیل ها، منحصراً رنگ های خالص طیف (قرمز، آبی، زرد) و فقط در پس زمینه سفید یا سیاه.
عناصر اصلی می توانند به شدت در زوایای قائم یکدیگر را قطع کنند. این خطوط با تصاویر ساده شده از محور زمین - خطوط افقی و محور خورشید - خطوط عمودی مطابقت دارند. خطوط باید کاملاً عمود بر یکدیگر باشند. بنابراین، پیروان نئوپلاستیسیزم سعی در آشکار ساختن زیبایی از طریق منطق و سادهسازی فرمها داشتند. بنیانگذار نئوپلاستیسیسم، انتزاع گرا هلندی، پیت موندریان، هنرمندی رئالیست بود که چنان مجذوب نظریه کوبیسم و ساختار ریاضی کیهان بود که آنها را به نقاشی های خود منتقل کرد و هندسه را جایگزین اشکال طبیعی حسی کرد. پس از او دیگران، هنرمندان، معماران و طراحان، گروه هنری De Stijl را تشکیل دادند.
فهرست:
مقدمه
نظریه نئوپلاستی سیزم
مروری بر روند شکل گیری جنبش دستایل
بنیان گذاران جنبش دستایل
پیت موندریان
تئوون دوزبورگ
بارت وندر لک
مجله دستایل
ریشه های فکری جنبش دستایل
تاثیر نئوپلاستی سیزم بر نقاشی
تاثیر نئوپلاستی سیزم بر معماری
خانه شرودر
سایر آثار معماری در سبک نئو پلاستی سیزم
نئوپلاستی سیزم، از نقاشی تا معماری
نتیجه گیری
منابع