معنای آن در کاربرد کلی را می توان ایده اصلی، موضوع، سبک تعریف کرد. وقتی تحت عنوان معماری بررسی می شود، معنای کلمه کمی عمیق تر می شود. اصول و ویژگی هایی که یک پروژه بر اساس آن استوار است به عنوان یک مفهوم توصیف می شود. این معانی کمی متفاوت در نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، طراحی معماری، طراحی منظره و خودرو به دست می آورد. در آثار هنری نیز مفهومی وجود دارد. این را می توان به عنوان اصل اساسی تعریف کرد که تأثیر آن در سراسر اثر احساس می شود. مفهوم چیست؟ رویدادهای اجتماعی و تغییراتی که در زندگی روزمره تجربه می کنیم. تعیین می کند که کدام مفاهیم ترند خواهند بود. بنابراین، مفهوم چیست؟ مفهوم معماری چیست؟ چگونه یک مفهوم در طراحی داخلی ایجاد کنیم؟ مفهوم را می توان به عنوان ایده ها یا مفاهیم انتزاعی که در اندیشه به وجود می آیند توضیح داد. آنها به عنوان بلوک های ساختمانی اساسی افکار و باورها در نظر گرفته می شوند. بنابراین، این مفهوم توسط رشتههای مختلف مانند زبانشناسی، روانشناسی و فلسفه مورد مطالعه قرار میگیرد. مفهوم شامل معانی بسیاری مانند عقیده، درک، اندیشه، ایده جدید است. کار مفهومی می تواند به عنوان یک کلمه در بسیاری از بخش ها استفاده شود. یک تبلیغ کننده یا یک طراح داخلی ممکن است هنگام توصیف کار خود از کلمه مفهوم استفاده کند. کلمه مفهوم در صنعت خودرو و مبلمان به معنای نوآوری یا گروه محصول جدید استفاده می شود. صنعت تبلیغات از این کلمه برای توصیف یک کار کامل یا یک طرح یا اپلیکیشن متشکل از تمامی آثار استفاده می کند. در بخش تبلیغات و ترویج، برای اینکه یک کار با کلمه "مفهوم" منطبق شود، ابتدا باید یک مطالعه "هویت شرکتی" انجام شود. در کنار هویت سازمانی، کلیت طرح های انجام شده و مرحله اجرا را می توان کار «تبلیغات/مفهوم» نامید. هنگام ایجاد طرح، هویت شرکت می تواند نقطه شروع هویت شرکتی باشد. هدف از تاسیس شرکت چیست، محصولات آن چیست، آیا خدمات، ایده یا محصولات تولید می کند؟ اینها ایده هایی هستند که هویت شرکت را شکل می دهند و مفهوم را تعیین می کنند. فضاهایی که از محصولات تولید شده با توجه به طرح های ایجاد شده ایجاد می شود ، یک مطالعه مفهوم کامل خواهد بود. کار مفهومی می تواند به عنوان یک کلمه در بسیاری از بخش ها مورد استفاده قرار گیرد. مفهوم همچنین به معنای ایده ای برای یک محصول جدید یا راهی برای فروش یک محصول است.
فهرست مطالب
مقدمه
چکیده
کانسپت ها
کانسپت ها و طراحی معماری
ایده ها
کانسپت ها و ایده ها
سناریو های کانسپچوال
سلسله مراتب کانسپت
انواع پنج گانه کانسپت
کانسپت قیاسی
استعارات و تشبيهات (کانسپت هاي استعاري)
کانسپت های جوهری
ایده آل ها ( کانسپت های ایده آل گر )
مراحل تولید چهار گانه ایده
خصوصیات کانسپت.
ساختار
نتیجه گیری
منابع