خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: ضوابط و استانداردهای کلی طراحی معماری فضاهای آموزشی

   تعدادبرگ: 20/   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 25 kb  تعدادمشاهده  26


1.ضوابط و استانداردهای کلی طراحی معماری فضاهای آموزشی
آیین کار ایمنی درهای مدارس
آیین کار ایمنی پنجره های مدارس[1]
آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس [2]
ضوابط طراحی ایمنی پلکان [3]
اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش (مبحث فرار ) [4]
 
 
ضوابط و استانداردهای کلی فضاها
 
آیین کار ایمنی درهای مدارس
1ـ درهای فضاهای آموزشی باید طوری نصب شوند که جهت بازشوی آنها به طرف خارج باشد.
2ـ در فضای پلکان ها حداقل به اندازه یک پاگرد محل نصب در باید تا اولین پله فاصله داشته باشد.
( حداقل به اندازه پاگرد )
3ـ در سالن ها بهتر است در خروجی وسط دیوار نصب شود .
4ـ در راهروها محل اتصال در باید عقب تر از محل عبور باشد تا مانع عبور و مرور نگردد.
5ـ در فضای پلکان جهت بازشوی در به سمت دیوار باشد نه پله ، به صورتی که مانع عبور و مرور نشده و از عرض پاگرد کاسته نشود .
6ـ درها نباید در محلی نصب شوند که در حالت باز مانع و یا مزاحم باشند.
7ـ در مدارس باید حتی المقدور از کاربرد درهای شیشه ای اجتناب شود و در صورت استفاده از این نوع درها در فضای غیر آموزشی باید با نصب علائم روی آن با مشخص نمودن حاشیه در شیشه ای از طریق نصب نوارهایی در پیرامون شیشه با آگاهی دادن به افراد از بروز حوادث جلوگیری شود .
8ـ اگر در فضاهای غیر آموزشی مدرسه از درهای بادبزنی که در دو جهت قابل بازشدن هستند ، استفاده شود باید قسمتی از آن دارای شیشه باشد تا افرادی که در دو طرف آن در رفت و آمد هستند یکدیگر را رویت و از برخورد جلوگیری شود .
ارتفاع شیشه خور از کف برای کودکان 75 سانتیمتر و برای بزرگسالان 75/1 متر می باشد.
9ـ در مدارس نباید از درهای بادبزنی دو لنگه مخصوصاً نوع سنگین آن استفاده شود .
10ـ برای جلوگیری از گیر کردن لبه آستین و یا بند کیف به دستگیره در، دستگیره باید خم شده باشد و یا فاصله آن از سطح از 3 میلیمتر بیشتر نباشد.
11ـ فاصله دستگیره تا لبه در نباید کمتر از 5/7 میلیمتر باشد .
12ـ درهای قاب فولادی مورد استفاده برای محلهایی که بیش از 100 نفر متصرف دارد باید فقط دارای یک قفل باشد .
13ـ درهای کشویی فقط برای فضاهایی مجاز است که متصرفین آن کمتر از 50 نفر باشد و نیروی بازکردن این نوع درها نباید بیش از 67 نیوتن ( 7/6 کیلوگرم ) باشد .
14ـ در رختکن مدارس شبانه روزی باید به گونه ای باشد که برای کودکان از سمت داخل به راحتی قابل بازشدن باشد .
15ـ هر اطاق یا فضایی که ظرفیت متصرفین آن بیش از 50 نفر بوده و یا مساحت آن بیش از 93 متر مربع باشد بایستی حداقل دارای دو در خروجی جداگانه باشد که عملاً مجاور یکدیگر قرار می گیرند.
16ـ عرض مفید بازشوی درها نباید کمتر از 81 سانتیمتر باشد. اگر از درهای دو لنگه استفاده شده است عرض مفید بازشوی یک لنگه از آنها نباید کمتر از 81 سانتیمتر باشد .
17ـ عرض مفید درهای تک لنگه ای در معابر خروجی نبایستی بیش از 122 سانتیمتر باشد .
18ـ سطح کف دو طرف در باید در یک سطح باشد و این یکسانی سطوح باید حداقل به اندازه عرض لنگه بزرگتر در ادامه داشت
 


کلمات کلیدی مرتبط:
1.ضوابط و استانداردهای کلی طراحی معماری فضاهای آموزشی ,آیین کار ایمنی درهای مدارس ,آیین کار ایمنی پنجره های مدارس[1] ,آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس [2] ,ضوابط طراحی ایمنی پلکان [3] ,اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش (مبحث فرار ) [4] , , ,ضوابط و استانداردهای کلی فضاها , ,آیین کار ایمنی ,
مقالات مرتبط در این دسته
آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری
دانلود, دکوراسیون در اتاق خواب-پاورپوینت
تحقیق ورد مکان یابی فضاهای آموزشی
دانلود, دکوراسیون در اتاق خواب , عکس-پاورپوینت
استاندارد های اماکن ورزشی
دانلود,ایگان ,اصول و روشهای طراحی المان شهری-pdf
دانلود,نحوه چیدمان ,و دکوراسیون در اتاق خواب-پاورپوینت
دانلود فیلم مستند دانشکده ییل
بررسي دانشکده فني و مهندسي دانشگاه آزاد واحد شهرري
دانلود رایگان ضوابط طراحی دانشکده معماری (۱۴ص،word)
مرکز تحقیقات زیست سلولی و مولکولی ترنس دانلی- آلنیس با مشارکت بینش آرکتکتن
دانلود فایل ورد نمونه موردی کتابخانه
مطالعات اولیه سردر دانشگاه هنر و معماری
آشنایی با تاثیرات فضای آموزشی بردانش آموزان مقطع ابتدایی
مدرسه باهاوس
مدرسه ایران زمین-توسط آقای دکتر کامران دیبا طراحی شده، در فاز یک شهرک قدس
تحقیق معماری - نحوه جانمائی فضاهای آموزشی در ساختمانهای آموزشی چند طبقه
مدرسه ي معماري بوزآر در فرانسه
مرکز آموزش رولکس Rolex Learning Center
طراحی و چیدمان اتاق کودکان ۴۰ صفحه – طراحی اتاق کودک – چیدمان اتاق کودکان – طراحی داخلی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد