خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Enter Title
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: 10 مطلبی که باید درباره حق نسخه برداری معماری بدانید؟

   تعدادبرگ:    قیمت: 30000 تومان     تعدادمشاهده  37


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 مطلبی که باید درباره حق نسخه برداری معماری بدانید؟

Wangjing SOHO, by Zaha Hadid Architects, is planned for Beijing but is being "copy-catted" in Chongqing (in fact, that version may be completed first). Northwest Aerial © ZHA

با تمام اختلافات اخیر درباره "copycats" زاها حدید در چین، ما تصمیم گرفتیم که درک درستی از دنیای اغلب تاریک کپی رایت معماری داشته باشیم. در این تلاش، تصمیم گرفتیم مقاله ای را که توسط وکیل جفری ماری رایارد (Jaffrey M. Reichard) بازپرداخت شده است، انجام دهیم که قانون ساخت و ساز و مالکیت معنوی را با Nexsen Pruet در گرینزبورو، نیویورک، و یک یا دو یا ده مورد در مورد موضوع . این مقاله در ابتدا به عنوان یک هشدار قانون ساخت و ساز برای مشتریان شرکت او منتشر شد.

بعضی از مردم می گویند که تقلید صمیمانه تر از لبخند است. با این حال، تحت قانون کپی رایت معماری، تقلید می تواند یک تلاش بسیار گران قیمت باشد. در اینجا ده راهنمایی برای کمک به پیمانکاران، صاحبان و معماران از خود دفاع از اختلافات حقوقی معماری محافظت می شود.

655/5000

1. ساخت یک ساختار بطور محسوس بدون اجازه، ممکن است حق مالکیت حق نسخه برداری را نقض کند.

در سال 1990، کنگره قانون حفاظت از حق چاپ آثار معماری را تصویب کرد که به صراحت محافظت از حق نسخهبرداری را به طرحهای اصلی معماری تقریبا در هر شکل، از جمله طرح های معماری، نقشه ها و ساختمان های خود را فراهم می کند. این به این معنی است که سازنده ممکن است مسئول نقض کپی رایت باشد، در صورتی که ساختمان خود را در برابر برنامه های دیگر یا ساختن دیگران صرف نظر از اینکه برنامه های خود کپی شده اند، نقض می کند. بنابراين، سازندگان، معماران و صاحب نظران نباید سعی کنند ساير آثار معماری را به هر شکل تقليد کنند.

2. تغییرات جزئی به برنامه ها از نقض حق نسخه برداری اجتناب ناپذیر است.

دادگاه ها معمولا یکی از دو آزمایش را برای تعیین اینکه آیا یک کار معماری یک کار اصلی کارفرمای حق نسخه برداری را نقض می کند، اعمال می کند. در هر یک از این آزمایشها، دادگاه تلاش خواهد کرد تا تعیین کند که آیا کار نقض حقوق متقابل "به طور قابل توجهی مشابه" با کار حق چاپ است. تحت آزمایش اول، اغلب به نام آزمون "کل نگاه و احساس" و یا "کل مفهوم و احساس" آزمون، آثار به طور کامل توسط "ناظران عادی" مقایسه برای تعیین اینکه آیا آنها به طور قابل توجهی مشابه است. بنابراین، تغییرات جزئی که نگاه کلی و احساس کار را تغییر نمی دهد، ممکن است حقوق مالکیت کپی رایت را نقض کند. تحت تست دوم، که اغلب به عنوان تست "فیلتراسیون" نامیده می شود، دادگاه قبل از بررسی قسمت های اصلی / محافظتی کار به منظور تعیین اینکه آیا آنها به طور قابل توجهی مشابه هستند، بخش های غیر اصلی کار را فیلتر می کنند. تحت این تست، به سادگی تغییر ویژگی های عملکردی استاندارد مانند ویندوز، درب ها یا سایر اجزای اصلی ساختمانی، دفاع از یک ادعای نقض حق نسخه برداری نیست

3. نقض غیرقابل انکار، حفاظت از نقض حق نسخهبرداری نیست.

در یک پرونده حقوقی نقض حق نسخهبرداری، یک مالک حق نسخهبرداری مجاز به نشان دادن قصد کپی یا کپی واقعی نیست. در عوض، مالک حق نسخه برداری فقط باید تأیید کند که متخلفین ادعا کرده اند که به کار کپی رایت دسترسی دارند و کارهای متخلف انجام شده به طور قابل توجهی با کار کپی رایت مشابه است. در نتیجه، سازنده یا صاحب ممکن است مسئول نقض حق نسخهبرداری باشد، حتی اگر قصد نداشت کار یک معماری محافظت شده را کپی کند.

4. فقدان یک اظهارنامه حق نسخه برداری می تواند یک موفقیت بزرگ برای نقض حق نسخه برداری باشد.

اگر چه بسیاری از افراد بر این باورند که «اطلاعیه کپی رایت
©» برای حفاظت از حق نسخهبرداری ضروری است، این به طور کلی غلط است. برای آثار منتشر شده پس از 1 مارس 1989، یک مدرک حق نسخه برداری برای ادعای یک پرونده نقض حق نسخهبرداری لازم نیست. بنابراین، سازندگان، معماران و صاحبان باید فرض کنند که تمام آثار معماری تحت قانون حق نسخه برداری محافظت می شوند بدون در نظر گرفتن اینکه آیا نویسنده دارای یک آگهی کپی رایت است.

1519/5000

5. نقض حقوق بر عهده حقوقی خطر ابتلا به عوارض شدید، هزینه وکالت و هزینه های دادرسی.

در شرایط خاص، صاحب حق نسخهبرداری ممکن است حق دریافت خسارت قانونی، هزینه وکیل و هزینههای دادرسی را از یک نقضکننده داشته باشد. خسارات قانونی بدان معنی است که صاحب حق نسخهبرداری مجبور نیست ثابت کند که میزان خسارت واقعی که به دلیل نقض آن رنج می برد. در عوض، دادگاه می تواند به مبلغ 150،000 دلار برای هر تخلف اعطا کند. به عبارت دیگر سازنده ممکن است صاحب حق نسخهبرداری تا 150،000.00 دلار برای هر سازه ای که حقوق مالکیت حق نسخه برداری را نقض می کند، مسئول باشد. دادگستری علاوه بر خسارات قانونی، ممکن است متقاضی را مجاز به پرداخت هزینه های دادگاه و حقوق وکلای مالک حق نسخه برداری کند.

6. معماران و طراحان باید حق ثبت اختراع خود را برای دریافت ابزارهای پیشرفته در برابر نقصان احتمالی ثبت کنند.

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، حقوق صاحبان حقوق قانونی و حقوق وکلای ممکن است به صاحبان حق نسخهبرداری که حق نسخهبرداری خود را به موقع ثبت کردهاند در دسترس باشد. برای دریافت این اقدامات پیشرفته، حق نسخه برداری مالک باید قبل از اینکه نقض کننده توسط نقض کننده یا در مورد آثار منتشر شده، ظرف سه (3) ماه از اولین انتشار این اثر معماری، ثبت نام شود، ثبت می شود. ثبت یک کپی رایت با دفتر کپی رایت ایالات متحده ساده، نسبتا ارزان و حتی می تواند به صورت الکترونیکی ارائه شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد روند ثبت نام کپی رایت، لطفا به
http://www.copyright.gov/ مراجعه کنید.

7. اگر برنامه های دیگری توسط دیگران تهیه کنید، اطمینان حاصل کنید که حق استفاده از این برنامه ها را برای ساخت، کپی و / یا تغییر آنها داشته باشید.

مالکین اغلب طرح هایی را از معماران یا طراحان مختلف در طول مراحل طراحی و پیشنهاد پروژه، به خصوص پروژه های طراحی طراحی، درخواست می کنند. برخی از صاحبان معتقدند که حق دارند طرح هایی را که از طریق طرح طراحی / پروسه های انتخاب شده با سایر داوطلبان رقابتی به دست آمده، به اشتراک بگذارند. این بستگی به روابط قراردادی بین مالک و طراح اصلی می تواند مشکل ساز باشد. اگر طراح اصلی تمامی حق نسخه برداری را در طراحی اصلی حفظ کرد، یک طراح یا پیمانکار غیرمنتظره پس از آن، ممکن است حق نسخه برداری طراح اصلی را با تصفیه یا ساخت یک پروژه که بطور قابل توجهی مشابه طرح اولیه است، نقض کند. بنابراین، هر زمان که یک مالک، مدیر ساخت و ساز و یا شخص دیگری برنامه های معماری شما را فراهم می کند، قبل از استفاده از آنها باید اطمینان حاصل کنید که شما حق ساخت کپی و / یا تغییر این برنامه ها دارید.

8. اگر برنامه های دیگری را از دیگران پذیرفتید، برای جبران هر گونه نقض حق نسخه برداری ناشی از این برنامه ها، از پرداخت هزینۀ خودداری کنید.

همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد، عواقب متعدد پیش بینی نشده ممکن است رخ دهد وقتی طرفین برنامه های ساخت و ساز را در میان یکدیگر قرار می دهند. بنابراین، اگر شما طرح های ساختمانی را از سوی یک حزب دیگر دریافت می کنید و از آنها خواسته می شود که از این برنامه ها استفاده کنید، آنها را تغییر دهید یا دیگر آنها را استفاده کنید، شما باید از حزب که این برنامه ها را تهیه می کنید، به شما برای هر گونه ادعای نقض حق نسخه برداری از آن متضرر شود. ضمانت نامه نوشته شده همچنین باید شامل جبران خسارت برای هر گونه اشکال دیگر مالکیت معنوی یا ادعاهای رقابت ناعادلانه باشد که ممکن است از استفاده شما از این برنامه ها بوجود آید و شامل وظیفه دفاع از هرگونه دعوی مربوطه به علاوه وظیفه برای جبران خسارت است.

9. معمار یا طراح اصلی، هر یک از حقوق حقوقی در طراحی معماری را از دست می دهد، حتی اگر قراردادی یا مالک برای طرح پرداخت.

در بسیاری از پروژه های ساختمانی، مالک، مدیر ساختمان یا پیمانکار با یک معمار یا طراح برای طراحی پروژه قرارداد می بندد. صرفنظر از پرداخت، اگر قرارداد غیر قانونی باشد، معمار یا طراح اولیه مالکیت حق نسخهبرداری را حفظ می کند و خریدار صرفا یک مجوز غیر منحصر به فرد برای استفاده از طرح های مربوط به این پروژه ساخت و ساز خاص می گیرد. این بدان معنی است که صاحب و / یا پیمانکار لزوما حق استفاده از برنامه های خریداری شده برای هر پروژه دیگر ندارند و حق ندارند از طراح اصلی جلوگیری به فروش برنامه های مشابه به دیگر صاحبان و / یا پیمانکاران. بر این اساس، صاحبان و / یا پیمانکاران باید اصرار داشته باشند که قراردادهای طراحی آنها دارای یک تخصیص کتبی کلیه حقوق کپی رایت و دیگر مالکیت معنوی است که معمار یا طراح در برنامه های خود دارند تا اطمینان حاصل شود که معمار یا طراح هیچ گونه حقوق مالکیت معنوی در طراحی را حفظ نمی کند که می تواند مسائل را پایین جاده ها ایجاد کند. در عوض، صاحب یا پیمانکار باید قبل از استفاده مجدد از برنامه های قبلا خرید شده در پروژه های دیگر، مجوز کتبی از معمار یا طراح اصلی دریافت کند. اگر منحصر به فرد طراحی برای صاحب مهم باشد، باید اصرار داشته باشد که مجوز آن منحصر به فرد باشد. در غیر این صورت، یک معمار می تواند طرح را به دیگران تحویل دهد.

10. اطمینان حاصل کنید که بیمه شما نقض حق نسخه برداری را پوشش می دهد.

بسیاری از متخصصان ساخت و ساز به اشتباه معتقدند که پوشش بیمه ای تقریبا در هر نوع ادعایی که ممکن است در یک پروژه ساختمانی رخ دهد. با این حال، اکثر بیمه نامه های بیمه مسئولیت تجاری کلیه نقض حق نسخه برداری معماری را پوشش نمی دهند. همانگونه که در این مقاله به طور خلاصه مورد بحث قرار می گیرد، دادرسی در مورد نقض حق نسخه برداری می تواند بسیار گران قیمت و به طور بالقوه ویرانگر شرکت های ساختمانی باشد. بنابراین، شما باید با نمایندگی بیمه خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که سیاست شما مربوط به نقض کپی رایت معماری است. در بعضی موارد، ممکن است تحت پوشش بیمه مسئولیت حرفه ای قرار گیرد. در موارد دیگر، ممکن است لازم باشد که پوشش اضافی را خریداری کنید. در هر حال، بهتر است که ایمن باشید تا متاسف باشید

 

 
     

کلمات کلیدی مرتبط:
10 مطلبی که باید ,درباره حق نسخه برداری , معماری بدانید؟,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد