خانه
روش و توضيحات خريد جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان واتس آپ همه روزه از ساعت 10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل
کمی ثواب ذخیره کنید
يک قدم کوچک شما ميتواند زندگي کودکي را تغيير دهد. شايد روزي، جايي، همين کمک کوچک دستگيرتان شود . براي حمايت و کمک به کودکان نيازمند روي عکس کليک کنيد .
فهرست اینورتر 3 1-1 ) اینوترپل تکفاز 4 1-2 ) اینوتر تکفاز PWM 7 2- اینورترهای سه فاز 8 3- اینورتر با تشدید سری 16 4- اینورترهای منبع جریان : 17 4-1 اینوتر منبع جریان سه فاز 19 5- منابع جریان : 27 5-1 ) مدولاسیون پهنای پالس در یک اینورتر منبع جریان تریستوری 29 6- مقایسه محرکه های اینورتر منبع جریان و ولتاژ 32 مقدمه : 35 1. اصول کنترل سرعت موتورهای القایی 35 2. کنترل لغزش 36 3. روشهای کنترلی موتورهای القایی، کنترل کننده های اسکالر 38 4-1 کنترل کننده سرعت ، مدار باز : 40 4-2 کنترل کننده سرعت مدار بسته با محدود کننده جریان : 42 5) کنترل کننده سرعت مدار باز، در شرایط کنترل v/f : 44 6) کنترل برداری 46 6-1 انواع روشهای کنترل برداری 47 6-2 کنترل برداری مستقیم با جهت یابی شار فاصله هوایی و اینورتر PWM با جریان کنترل کننده : 47 6-3 کنترل کننده برداری مستقیم با جهت یابی شار استاتور : 52 6-4 کنترل برداری غیرمستقیم با استفاده از جهت یابی شار رتور و اینورتر PWM با جریان کنترل شده : 53 6-5 کنترل برداری با استفاده از اینورترها PWM و در شرایط کنترل ولتاژ : 57 6-6 کنترل برداری با استفاده از اینورتر CSI 60 چکیده 63 2. استخراج رابطه میان گشتاور، سرعت و دبی یک پمپ 66 3. ارزیابی به کارگیری شیرفلکه به عنوان روش معمول کنترل دبی پمپ : 69 4. ارزیابی روش کنترل دور موتور القایی به منظور کنترل دبی سیال : 71 5. مقایسه نتایج حاصل از روشهای مختلف کنترل دبی سیال : 77 6 ارزیابی اقتصادی به کارگیری ASD 81 نتایج 82 مقدمه: 84 1- مشخصه های سیستم پمپ و بار و طبقه بندی پمپ ها 87 2- مشخصه پمپ های روتودینامیک 88 3- تاثیر سرعت متغیر پمپ روی منحنی عملکرد آن 89 4- پرفورمنس مکش پمپ (NPSH) 92 5- نیازهای عملیاتی پمپ ها 93 6- راندمان پمپ : 95 7- پمپ های موازی 97 8- کنترل ON/OFF پمپ های موازی 99 9-1 کنترل فلو با روش شیر کنترل 100 9-2 کنترل فلو با روش شیر Bypass 101 9-3 کنترل فلو توسط درایوهای دور متغیر : 102 10- آبیاری در مزارع ( Irrigation ) 105 11- روشهای مختلف استفاده از درایو برای کنترل پمپ 106 11-1 روش مالتی مستر Multi Master 106 11-2 روش Multi Follower 109 تشریح کنترل در روش Multi Follower 110 11-3 تشریح عمل کنترل در روش Advance Level Control 112 مقدمه 115 1- مصرف انرژي در موتورهای الکتریکی 117 2- موانع در سیاست گذاری انرژی 119 3- انتخاب موتور مناسب 120 3-1- تطابق موتور و بار 120 3-2- موتورهای با راندمان بالا (Energy Efficient Motors) 123 4- اقدامات مورد نياز براي بهبود عملكرد سیستمهای مرتبط با الكتروموتورها 125 4-1- كيفيت توان Power Quality 125 4-2- تثبيت ولتاژ شبكه 125 4-3- عدم تقارن فاز 127 4-4- ضريب قدرت 128 5- روشهاي عملي براي افزايش بازدهي موتور 128 6- دستور العملهاي لازم براي بهبود عملكرد موتورهاي الكتريكي 133 7- دسته بندي اقدامات لازم براي بهينه سازي مصرف انرژي 135 8- تكنولوژي الكترونيك قدرت و درایوهای AC 135 9- كنترل كننده هاي دور موتور 138 11- مديريت بهينه سازي مصرف انرژي و نقش كنترل كننده هاي دور موتور 144 13- قوانین افینیتی در کاربردهای پمپ و فن 149 14- مثال از محاسبات صرفه جوئي انرژي در فن 156 15- یک مطالعه موردی در ایران: 157 16- سيتمهاي تهويه مطبوع 161 17- ماشين تزريق پلاستيك 161 18- صرفه جوئی انرژی در تاسیسات آب و فاضلاب 163 22- قابليتهاي كنترل كننده هاي دور موتور مدرن 167 22-1- نرم افزار کاربردی کنترل پمپ و فن 170 22-2- نرم افزار کاربردی کنترل سطح پیشرفته 170 22-3- نرم افزار کنترلی Master Follower 170 24- مسائلي كه درايوهاي دور متغير بوجود مياورند. 171 منابع: 177 اینورتر همانطور که می دانیم وظیفه اینوتر تبدیل dc به ac می باشد که این کار هم در فرکانس ثابت و هم در فرکانس متغیر صورت می گیرد . ولتاژ خروجی می تواند در یک فرکانس متغیر یا ثابت دارای دامنه متغیر یا ثابت باشد که ولتاژ خروجی متغیر می تواند با تغییر ولتاژ ورودی dc و ثابت نگهداشتن ضریب تقویت اینوتر بدست آید . از سوی دیگر اگر ولتاژ ورودی dc ثابت و غیرقابل کنترل باشد می توان برای داشتن یک ولتاژ خروجی متغیر از تغییر ضریب تقویت اینوتر که معمولاً با کنترل مدولاسیون عرض پالس ( PWM ) در اینورتر انجام می شود استفاده کرد. ضریب تقویت اینوتر عبارت است از نسبت دامنه ولتاژ ac خروجی به dc ورودی . اینوترها به دو دسته تقسیم می شوند : 1) اینوترهای تک فاز و 2) اینورترهای سه فاز . که خود آنها نیز بسته به نوع کموتاسیون تریستورها به چهار قسمت تقسیم می شوند . الف. اینوتر با مدولاسیون عرض پالس ( PWM ) ، ب. اینوتر با مدار تشدید ، پ. اینوتر با کموتاسیون کمکی ، ت. اینوتر با کموتاسیون تکمیلی . که اگر ولتاژ ورودی اینوتر ، ثابت باشد ، اینوتر با تغذیه ولتاژ ( VSI ) و اگر ورودی ثابت باشد ، آن را اینوتر با تغذیه جریان ( CSI ) می نامند . از بین اینورترهای تکفاز دو نوع معروف به نام اینوتر تکفاز با سر وسط و اینوتر پل تکفاز می باشد که در اینجا به اختصار نوع پل تکفاز آن را بررسی کرده و سپس راجع به اینوترهای سه فاز توضیح خواهیم داد . 1-1 ) اینوترپل تکفاز در این نوع اینوتر همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است با آتش شدن تریستور مکمل T4 تریستور T1 خاموش می گردد . اگر بار سلفی باشد جریان بار بلافاصله معکوس نمی شود و لذا وقتی کموتاسیون کامل شد تریستور T4 خاموش می شود و جریان بار به دیود D4 منتقل می شود . فرمان کموتاسیون نسبت به زمان فرکانس بار اینوتر خیلی کوتاه می باشد . در اینجا ما کموتاسیون را ایده آل فرض می کنیم . حال اگر بار مقاومتی خالص باشد روشن کردن متناوب T1T2 و T3T4 باعث می شود که یک شکل موج مربعی دو سر بار قرار گیرد هر چند در حالت بار سلفی شکل موج جریان تأخیر دارد ولی مربعی می باشد . این شکل موج مربعی در شکل 2- الف نشان داده شده است . تریستور با استفاده از یک قطار پالس که به صورت 180o به آن اعمال می شود روشن می شود . به وسیله انتهای نیم پریود مثبت معلوم می شود که جریان بار مثبت بوده و به صورت نمایی افزایش می یابد . وقتی که تریستور T1 و T2 خاموش می شوند تریستورهای T3 و T4 روشن شده و ولتاژ بار معکوس می گردد ولی جریان بار تغییر نمی کند و مسیر جریان بار دیودهای D3 و D4 می باشند که منبع dc را به دو سر بار وصل می کنند و ولتاژ معکوس شده و انرژی تا زمانی که جریان به صفر برسد از بار به منبع منتقل می شود از آنجایی که در لحظه صفر شدن بار جریان تریستورها نیاز به تحریک ( آتش شدن ) مجدد دارند لذا یک قطار پالس آتش نیاز است تا هر لحظه که جریان صفر شد بلافاصله تریستورهای بعدی را روشن کند . می توان ولتاژ خروجی را به صورت شکل موج مربعی با پریود صفر نیز درست کرد . همانطور که در شکل 2- ب نشان داده شده این نوع شکل موج را می توان با جلو بردن زاویه آتش تریستورهای مکمل T1T4 نسبت به تریستورهای T2T3 درست کرد همانطور که از شکل دیده می شود قطار پالس آتش تریستور T1 و T4 به اندازه درجه عقب تر از قطار پالس تریستور T2 و T3 می باشد . در شکل 2- ب فرض کنیم با خاموش شدن تریستور T1 ، تریستور T4 روشن شود ، جریان بار به دیود D4 منتقل می شود اما از آنجاییکه تریستور T2 هنوز روشن است جریان بار در مسیر D4 و T2 جاری می شود ، بار اتصال کوتاه شده و ولتاژ بار صفر می شود . وقتی که تریستور T2 خاموش و تریستور T3 روشن می شود تنها مسیر جریان بار دیود D3 می باشد و منبع dc در جهت منفی به بار متصل می شود و تریستورهای T3 و T4 بلافاصله بعد از صفر شدن جریان بار هدایت می کند لذا شکل جریان تریستور و دیود متفاوت می شود .