خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پارکینگ

   تعدادبرگ: 15   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 326 kb  تعدادمشاهده  13


فهرست    صفحه
اهمیت پارکینگ    02
مطالعه پارکینگ    03
سطح توقف اتومبیل    03
بررسی و برآورد پارکینگ های موجود    04
اشباع پارکینگ    06
برآورد پارکینگ های لازم    07
محل پارکینگ    08
اطلاعات ضروری اولیه    08
فضای تقریبی پارکینگ های مورد نیاز شهر    10
انواع پارکینگ    10
پارکینگ های خیابانی    11
زاویه پارک کردن    12
افزایش ظرفیت پارکینگ های خیابانی    15
 
 
 
 
 
 
اهمیت پارکینگ
اهمیت پارکینگ در شهر ها به خصوص در شهر های بزرگ امیر است انکار نا پذیر ،در شب و در خیابان های دارای سیستم روشنایی ضعیف ،وسایل نقلیه پارک شده در حاشیه خیابان خطری جدی رای ترافیک در حال عبور محسوب خواهد شد. این مساله ،خصوصا موقعی بیشتر نمود پیدا می کند که این گونه توقف های حاشیه ای ندرتا انجام شود و رانندگان وسایل نقلیه در حال حرکت ،انتظار برخورد با اتومبیل پارک شده در کنار خیابان را نداشته باشند و همچنین در شرایطی که توانایی رانندگان چه از نظر دید و چه از نظر کنترل خودرو در اثر شرایط نا مساعد آب و هوایی کاهش یافته باشد ،اهمیت مساله دو چندان خواهد بود .کاربری زمین خیابان های شریانی شهری اغلب تجاری یا صنعتی می باشد و توقف حاشیه ای خودرو ها در امتداد این گونه خیابان ها می تواند برای حرکت وسایل امدادی و آتش نشانی که هنگام وقوع حادثه قصد رسیدن به ساختمان های کلیدی و انبار های مهم در معرض خطر را دارد ایجاد مزاحمت نماید.به علاوه وسایل نقلیه پارک شده هم برای عابرین پیاده و هم برای وسایل نقلیه ای که از خیابان های کناری به خیابان های شریانی مورد نظر وارد می شوند،به عنوان مانع دید عمل می کنند.
وسایل نقلیه پارک شده در حاشیه خیابان فقط جزئی از کل استفاده کنند گان از خیابان را تشکیل می دهند. بنا براین می توان گفت مجاز بودن توقف حاشیه ای به معنی ایجاد تسهیلاتی برای اقلیت به قیمت ایجاد مزاحمت برای اکثریت می باشد.نکات زیر و مقایسه هایی که به عمل می آید نمودار اهمیت موضوع است. 
هر سال شامل 8760ساعت است چنانچه فرض کنیم هر وسیله نقلیه به طور متوسط حدود16000 کیلومتر طی مسافت کند (در صورتی که سرعت متوسط وسایل نقلیه را 40 کیلومتر در نظر بگیریم )مدت زمانی که یک وسیله نقلیه در سال به طور متوسط در حرکت است برابر با 400 ساعت می شود.با توجه به تعداد ساعات در احتیاج به محلی برای پارک شدن دارد .به احتمال زیاد بیشتر این مدت اتومبیل ها در پارکینگ های خصوصی منازل یا خیابان های اطراف محل مسکونی پارک خواهد بود.
بنا بر این ملاحظه می شود که مدت زمانی که یک اتومبیل نیاز به پارک دارد به مراتب بیش از زمانی است که در حال حرکت است . امروز معضل کمبود محل توقف وسائط نقلیه به خصوص در مناطق مرکزی شهر گریبان  اکثر شهرهای کشورمان می باشد . حرکت با وسایل نقلیه به مرکز شهر را رانندگان می دانند که در پی جست و جو برای پیدا کردن محلی برای پارک اتومبیل . متخصصان فن، یکی از علل شلوغی و راه بندان های ترافیکی مرکز شهر رانندگان می دانند که در پی جست و جو برای پیدا کردن محلی برای پارک وسیله نقلیه خود ترافیک  
 
مطالعه پارکینگ
قبل از هر گونه اظهار نظر و تصمیمی در مورد ایجاد پارکینگ و حل مساله آن لازم است اطلاعات لازم و اول در مورد منطقه ای که برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده است جمع آوری گردد . این عمل ممکن است از طریق گرد آوری یک سری اطلاعات و مطالعه آن انجام شود .
اهم  زمینه های بررسی عبارت است از :
برای گروه هایی که معمولا به زمان پارک کمتری احتیاج دارند باید حداکثر امتیاز را قائل شد .ولی محدوده زمان پارک غالبا ضروری است .از نقطه نظر رانندگان بهتری محل برای احداث پارکینگ مقابل اداره و محل کار و یا  حداقل در چند قدمی آن باشد.واضح است که تامین این خواست دشوار است.
در مورد محل احداث پارکینگ از هر نوع عوامل هر نوع عوامل و ظرفیت تنها دو مشخصه از پارامتر های متعددی است که باید در نظر گرفته شود .
مطالعاتی که در کشورهای دیگر انجام شده نشان می دهد بیش از شصت در صد از دارندگان وسایل نقلیه ای که در مراکز شهر ها شصت در صد از دارندگان وسایل نقلیه ای که در مراکز شهر ها پارک شده در ساعات تراکم و غالبا در راس ساعت معینی به منازل خود باز می گردند و لاجرم به ترافیک سنگین آن موقع افزوده و باعث تراکم زیاد می شوند.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
فهرست صفحه ,اهمیت پارکینگ 02 ,مطالعه پارکینگ 03 ,سطح توقف اتومبیل 03 ,بررسی و برآورد پارکینگ های موجود 04 ,اشباع پارکینگ 06 ,برآورد پارکینگ های لازم 07 ,محل پارکینگ 08 ,اطلاعات ضروری اولیه 08 ,فضای تقریبی پارکینگ های مورد نیاز شهر 10 ,انواع پارکینگ 10 ,پارکینگ های خیابانی 11 ,زاویه پارک کردن 12 ,افز,
مقالات مرتبط در این دسته
مجموعه طرح های خارجی و داخلی کارشده با رویت Autodesk Revit

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد