پاورپوینت بررسی معماری تحلیل تالار شهر برمن مقر رئیس مجلس سنا و شهردار برمن آلمان
تالار شهر برمن (به آلمانی: Bremer Rathaus) مقر رئیس مجلس سنا و شهردار برمن آلمان است. این یکی از مهمترین نمونه های معماری گوتیک آجری و رنسانس وزر در اروپا است. از سال 1973، این بنا یک بنای تاریخی حفاظت شده است. در جولای 2004، همراه با مجسمه برمن رولاند، این بنا به دلیل معماری برجسته و گواهی بر توسعه خودمختاری مدنی در امپراتوری مقدس روم، به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.
تالار شهر در ضلع شمال شرقی میدان بازار در مرکز تاریخی شهر قرار دارد. درست در مقابل آن مجسمه رولاند قرار دارد. در طرف مقابل آن میدان، انجمن صنفی باستانی وجود دارد که شوتینگ نامیده میشود، که هنوز هم مقر هیئت بازرگانی است. در ضلع جنوب شرقی میدان، مقر پارلمان ایالت برمن به نام Bürgerschaft قرار دارد. در شرق هر دو، تالار شهر و پارلمان به همراه کلیسای جامع برمن وجود دارد. در نزدیکی گوشه شمالی تالار شهر، مجسمه ای از موسیقیدانان شهر برمن (اثر گرهارد مارکس) وجود دارد. در شمال آن، کلیسای بانوی عزیز ما ("Kirche Unser Lieben Frauen" یا کوتاه "Liebfrauenkirche") وجود دارد.
خود تالار شهر قدیمی، که در ابتدا در قرن پانزدهم ساخته شد، یک تالار مستطیل شکل و دو طبقه به ابعاد 41.5 در 15.8 متر است.[2] طبقه همکف شامل یک سالن بزرگ با ستونهای بلوط است که از لحاظ تاریخی برای بازرگانان و تئاتر استفاده میشده است و طبقه بالا شامل سالن اصلی جشن است.
تالار اصلی شهر برمن در انتهای جنوبی بلوک بین Liebfrauenkirchhof ("حیاط کلیسای بانوی عزیز")، Obernstraße ("Highstreet") و Sögestraße ("خیابان خوک") واقع شده بود. در سال 1229، از آن به عنوان "domus theatralis" ("نمایش خانه")، از سال 1251 مکرر به عنوان "domus consularis" ("خانه شوراها") نام برده شد. یک طاق در سراسر Sögestraße و تعمیر توسط یک سنگ تراشی نشان از یک ساختمان سنگی دارد و قبل از ورود به سبک گوتیک باید به سبک رومی ساخته شده باشد. فرض بر این است که قبل از اینکه شهرداری استقلال خاصی به دست آورد، ساختمان به عنوان یک دادگاه حقوقی عمل می کرد و بنابراین حداقل یک سالن باز داشت، زیرا قوانین قدیمی ساکسون برگزاری دادگاه ها را در اتاق های بسته ممنوع می کرد. توضیحات دقیقی در دسترس نیست، اما اسناد متعددی از پارچه فروشی ها در آن مکان خبر می دهند. آنها مکان های "sub" ("زیر") را که تالار شهر و دفتر است توصیف می کنند. بسته به تعبیر "زیر" به عنوان "در سالن پایین ..." یا "در مقابل زیرزمین ..."، اسناد تنظیمات بسیار متفاوتی از تالار شهر و محیط آن را نشان می دهد. دو متن از یک پله یا پلکان خانه در Liebfrauenkirchhof می گوید.