پاورپوینت تحلیل چهار نمونه سینما و مجموعه سینمایی خارجی
در میان همه هنرها، سینما در انتقال تجربه فضا موفق ترین است. با این حال، فیلم می تواند ابعاد و حجم ضروری یک فضا را ارائه دهد زیرا آن را دارد حرکت کردن، چرخیدن و نگاه کردن به گوشه ها، نزدیک شدن و نزدیکتر شدن برای درک دور شدن و تجربه تغییرات در مقیاس، پرسپکتیو و نور ضروری است. بحث در مورد روابط بالقوه بین فیلم و معماری به ویژه است در دوران جمهوری وایمار به اوج خود رسید. ابزار جدید معماران انتظاراتش از سینما خیلی زیاد بود. برخی از معماران حتی از امکانات دوربین استفاده می کنند. این محیط چندفضایی تجربه شده باعث تولد دوباره معماری می شود. او حتی امیدوار بود که آن را بیاورد. تخیل و تجربه سینمایی، منبع الهام مهمی برای کار معماران بوده است. معماری و فیلم تشابهات و شباهت های مشخصی در فرآیند تولید وجود دارد. بدون معمار رم کولهاس که قبلا فیلمنامه نویس بود متوجه تفاوت های بسیار کوچکی بین این دو عمل شد. او به آن اشاره کرد. در جهت مخالف حرفه ای، فیلمساز پاتریک کیلر، که قبل از تبدیل شدن به یک معمار، به عنوان یک معمار آموزش دیده است چگونه با تماس با کیفیت سعی کرد آن را به فیلم تبدیل کند اشاره می کند.
سینمای شماره یک : Da Praça Cinema
موقعیت : برزیل
بازسازی شده یک ساختمان قدیمی تاریخی
مساحت : 5112 متر مربع
سال ساخت : 2018
سینمای شماره دو : Filmax Cinema Hall
موقعیت : بارسلونای اسپانیا
اصلاح سینمای قدیمی و بهسازی و نوسازی آن
مساحت : 640 متر مربع
سال ساخت : 2016
سینمای شماره سه : Wanda Movie Park
موقعیت : ووهان چین
مساحت : 100 هزار مترمربع
سال ساخت : 2014
پارک فیلم واندا دارای شش جاذبه مرتبط با فیلم است .
سینمای شماره چهار : Cinema Center in Matadero de Legazpi
موقعیت : مادرید اسپانیا
مساحت : 2688 مترمربع
سال ساخت : 2011
بازسازی شده کشتارگاه قدیمی مادرید














