پاورپوینت تحلیل بررسی طراحی معماری مجتمع سينمايي
بنابراین، بر خلاف تله، ارتفاع در نسبتهای سینما همیشه 1 است. دید یا صفحه نمایش کامپیوتر که می تواند 4:3، 16:9 و غیره باشد. اگر اتاق خیلی باریک باشد، می توان از قالب های دیگر استفاده کرد صفحه نمایش، یا اگر سیستم های خاص - مانند IMAX، Dolby Cinema یا فیلم 70 میلی متری - قرار است نمایش داده شود. ممکن است مختلف باشد دلایل دیگر برای انتخاب فرمت های صفحه نمایش که در اینجا لیست نمی کنیم. برخی از فیلمسازان تصمیم می گیرند فیلم های خود را با نسبت های دیگر بسازند نسبت به Flat یا Scope یا چیزی که اغلب به عنوان "غیر استاندارد" شناخته می شود نسبت ابعاد محتوایی با نسبت ابعاد کمتر از 2.39:1 usu- ally ارتفاع صفحه نمایش را در صفحه نمایش 2.39:1 با رنگ مشکی پر می کند (بدون تصویر ture) ستون هایی در هر طرف که به آن ستون ستون می گویند. نسبت ابعاد بزرگتر باید جعبه نامه، با نوارهای سیاه در بالا و زیر تصویر باشد. در موارد نادری ممکن است تصویر هم جعبه نامه ای و هم ستونی باشد. جعبه دار، که گاهی اوقات پنجره جعبه نامیده می شود. در صفحه نمایش 1.85:1، تمام نسبت های تصویر بالاتر از 1.85:1 حروف خواهد بود. جعبه شده اگر چنین است، باید عمودی تصویر را تعیین کرد موقعیت روی صفحه نمایش: ___ مرکز تصویر یکسان برای همه فرمت ها، که نتایج متفاوتی دارد سطوح برای خط پایین و بالا تصویر. اگر ماسک صفحه است استفاده می شود، باید پوشش متحرک بالا و پایین وجود داشته باشد. ___ همان خط تصویر پایین، جایی که تصویر مرکز و بالا است سطح با فرمت انتخاب شده متفاوت است. همچنین، زاویه طرح به فرمت بستگی دارد. با پوشش صفحه، فقط حرکت پوشش بالای توانمند مورد نیاز است. ___ همان خط تصویر بالا، با سطح مرکزی متغیر و پروژه زاویه حرکت خطوط دید عمودی از ردیف اول صندلی تا مرکز تصویر ممکن است برای مخاطبان ناراحت کننده باشد فرمت های گسترده (2.39 و مانند آن). اگر تصویر ماسک است، وجود دارد باید پوشش پایین متحرک باشد. این جایگزین به ندرت وجود دارد استفاده شده. مهم و مورد نیاز DCI است که تمام پیکسل های فعال قابل مشاهده باشند. بر روی صفحه نمایش ایجاد مصالحه در مورد نسبت صفحه نمایش و برش تصاویر به تناسب ارتفاع و عرض صفحه نمایش در هر قالب قابل قبول نیست صفحه نمایش منحنی یا تخت صفحه نمایش می تواند صاف یا منحنی باشد. به دلایل عملی، صفحه نمایش فقط به صورت افقی خمیده است. هم عمودی و هم افقی انحنا به یک راه حل خاص مانند یک محفظه خلاء نیاز دارد پشت یک صفحه نمایش بدون سوراخ چنین صفحه های گنبدی، اگر هنوز هم هستند وجود دارد، در این کتاب مورد بحث قرار نگرفته است. هنگام انتخاب بین صفحه های تخت یا منحنی، برخی از موارد وجود دارد: عواملی که باید در نظر گرفته شوند: ___ لنزهای پروجکشن استاندارد برای ارائه بهترین فوکوس و هندسه روی صفحه های تخت ___ هندسه تصویر در یک صفحه تخت بهتر به نظر می رسد از صندلی هایی با زاویه بزرگ به مرکز صفحه نمایش مشاهده می شود.
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
فصل دوم
تاریخچه معماری سینما در جهان
انواع سینما
پیدایش سینما
تداوم دید
عکاسی
سینمای صامت ( پیشگامان سینمای آمریکا )
سینمای آمریکا
سینما در سال های آغازین
سینمای متحرک سازی
سینمای کمدی
سینمای مستند
سینمای جهان
سینمای جهان سوم
ایران
انتشار صدا در جهان
بریتانیا
فصل سوم
تاریخچه imax
پرده های نمایش imax
سیستم های صوتی
فرمت فیلم imax
فیلم و تکنولوژی imax
سینمای imax
پروژکتور imax
سیستم سونیکس ( Sonics )9
دوربین های imax9
imax سه بعدی
سابقه و تشریح تکنولوژی سه بعدی نمایش فیلم
نمایش فیلم سه بعدی
پیشرفت های جدید
مختصاتی درباره سینمای imax لندن
دنیای بی پایان دیجیتال
اندیشه شبیه سازی
نخستین سینمای سه بعدی در ایران
فصل چهارم
استاندارد ها
کتابخانه
گالری ها
تنظیم شرایط محیطی
استاندارد و ضوابط طراحی سینما
روش های ساخت و مصالح کاربردی
فصل پنجم
معماری فولدینگ
رابطه معماری فولدینگ با طراحی سینما و IMAX ( فردیس )
فهرست منابع و مأخذ