پاورپوینت بررسی بحران اقلیمی بحران انرژی و رابطه آن با معماری
سازمان جهانی هواشناسی تخمین می زند که اگر شرایط فعلی در انتشار گازهای گلخانه ای ادامه یابد، دمای هوا تا پایان قرن بیست و یکم بین 3 تا 5 درجه افزایش می یابد. در گزارش منتشر شده توسط GlobalABC که زیر نظر سازمان ملل متحد (UN) فعالیت می کند، بیان شده است که انتشار دی اکسید کربن تولید شده توسط ساختمان ها و صنعت ساخت و ساز 38 درصد از انتشار دی اکسید کربن مرتبط با انرژی را تشکیل می دهد.
بنابراین، معماری در کجای این تصویر تاریک گرمایش جهانی، بتن ریزی و تخریب طبیعت قرار می گیرد؟ معماران باید چه ماموریت هایی را بر عهده بگیرند تا محافظ اکوسیستم، تنوع زیستی و زیستگاه طبیعی برای آینده ای پایدار باشند؟ آیا می توان پایداری اکولوژیکی را به عنوان یک موضوع طراحی در هر پروژه در نظر گرفت؟ چگونه می توان راه حل های پایدار را ترویج کرد؟ اگر بخواهیم رابطه معماری و فرهنگ مصرف را مرور کنیم چه می توان گفت؟ از معماران و دانشگاهیان پرسیدیم…
امروز، هم در آکادمی و هم در بنیاد خودم، درباره کارهایی که نباید انجام دهیم خیلی بیشتر از کارهایی که باید انجام دهیم، صحبت می کنیم، فکر می کنیم و پروژه هایی آماده می کنیم.
در این مرحله، موضوع دو جنبه دارد: یکی برای معماران، و دو جنبه برای غیر معماران. بسیار دشوار است که در مورد وضعیت آموزش معماران چیزی بگوییم، به خصوص در کشورهایی مانند که امروزه سیستم آموزشی در آن قرار دارد. معماری حرفه ای است که نیاز به آموزش خاص و توجه ویژه دارد. برای کسی که هرگز در معرض هنر، فرهنگ، فلسفه و آگاهی اجتماعی قرار نگرفته است، یادگیری معماری در چهار سال آسان نیست. این یک شغل برای زندگی است. بعلاوه، من فکر می کنم که امروز، همانطور که همکاران قدیمی من فکر کردند و در دستور کار قرار دادند، باید در معماری نیز سوگند یاد شود، درست مانند پزشکی. من معتقدم این نیز باید در قانون باشد. گرفتن مدرک معماری برای معمار شدن کافی نیست. من طرفدار اخذ مجوز هستم که در آن بسیاری از عناصر مانند اکوسیستم، رویکردهای زیست محیطی، عقل سلیم، اخلاق ساختمانی جدی گرفته شود و افراد پس از یک برنامه گواهینامه آزمایش شوند. این دیپلم نیست، لیسانس است. منظور من از مجوز، صلاحیت در پرانتز است. و....