پاورپوینت تحلیل معماری دبیرستان البرز تهران
فهرست مطالب
مقدمه
دکتر جوردن
معماری دوره بیست ساله
نقشه موقعیت شهری بنا
دبیرستان البرز
سیرکولاسیون
نمای جنوبی
نمای شمالی
تقسیم بندی سطح نما
نمونه تزئینات پنجره ها و بام در دوره قاجار
تا کید بر ارتفاع بوسیله عنا صر کشیده و بر جسته
فضای ورودی اصلی ساختمان
راهروی غربی طبقه همکف
راهروی غربی طبقه اول
فضای سبز ضلع جنوبی
فضای سبز ضلع جنوبی روبروی
دبیرستان البرز، 1303، معمار: ن- مارکوف
منابع
این مدرسه به عنوان یک مدرسه ابتدایی در سال 1873 توسط گروهی از مبلغین پروتستان آمریکایی به رهبری جیمز باست تاسیس شد. این در بیست و ششمین سال سلطنت ناصرالدین شاه قاجار بود ، 22 سال پس از آنکه امیرکبیر مدرسه دارالفنون را در تهران تأسیس کرد و 33 سال قبل از انقلاب مشروطه در ایران (همانطور که در آن زمان شناخته می شد ؛ بعداً " ایران "در دوران رضاشاه).
هنگامی که دکتر ساموئل جردن در سال 1898 به ایران رسید ، تغییر ایجاد کرد. پس از آن ، البرز با سهم خود از دوره های دانشگاهی به یک مدرسه 12 ساله ابتدایی و متوسطه تبدیل شد. پس از آن ، این موسسه به عنوان کالج آمریکایی تهران شناخته شد.
دکتر جوردن به مدت 42 سال (1899–1940) رئیس البرز ماند. البرز در دوران تصدی خود از یک مدرسه ابتدایی به یک دبیرستان و کالج رشد کرد.
در سال 1932 ، این مدرسه منشور دائمی را از هیئت رئیسه دانشگاه ایالتی نیویورک دریافت کرد.
مک کورمیک هال ، کالج آمریکایی تهران ، حدود سال 1930. این مدرسه در سال 1932 منشور دائمی را از هیئت رئیسه دانشگاه ایالت نیویورک دریافت کرد.
در سال 1940 و در طول جنگ جهانی دوم ، به دستور شاه رضا پهلوی ، البرز از مدیریت آمریكا برداشته شد و تحت عنوان اصلاحات مدرن سازی رضاشاه تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ایران قرار گرفت. نام مدرسه از "کالج" به "البرز" تغییر یافت و به عنوان دبیرستان احیا شد.
در سال 1944 ، استاد محمدعلی مجتهدی ، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ، به عنوان رئیس البرز منصوب شد. از آن زمان تا سال 1979 و بعد از انقلاب ایران ، البرز موفق ترین دوره تاریخ خود را داشت.