خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       با آرزوی ریشه کنی ویروس منحوس کرونا از کشور عزیزمان ایران        جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی فرم و کانسپت در معماری

   تعدادبرگ: 36 اسلاید   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  173


پاورپوینت بررسی مبانی فرم و کانسپت در معماری
بخشی از مطلب
بيان و بازنمايي بخشي ازمحتواي اثر هنري را تشكيل مي‌هد. ولي مخاطب فقط محتوا را ادراك نمي‌كند. در يك اثر هنري فرم هم وجود دارد و با اين اصطلاح است كه مي‌توان به كل ويژگي‌هاي يك اثر هنري كه وحدت و فرديت آن را به گونه ابژه تجربة حسي تشكيل مي‌دهد، اشاره كرد. براي مثال موسيقي را در نظر بگيريم. هنگامي كه شنونده‌اي شكوه مي‌كند كه اثر هنري موسيقي را ادراك نكرد، منظور او اين نيست كه در ادراك محتواي رساي آن عاجز شده، بلكه منظورش اين است كه اين اثر به عنوان ابژه‌اي واحد و قانع كننده از تجربه نتوانسته با او ارتباط برقرار كند. او گاهي به غلط اين نكته را پيش مي‌كشد كه نتوانسته زبان يا منطق كمپوزيسيون موسيقي را دريابد. ولي موضوع اصلي در ارداك موسيقي (مثل ساير هنرها) كه متكي بر ادراك بعضي از «واحدها»ست و بر پاية حس نظم ذاتي و عقلانيت در پيوستگي (در اينجا پيوستگي اصوات) است، چيست؟ همين ادراك نظم است كه براي ارداك هنر، چه هنر انتزاعي و چه بازنمودي،‌از مسايل بنيادي است و در نظر شماري از فيلوسفان و منتقدان بسيار اساسي‌تر از ادراك محتواست. هنگامي كه كلايوبل نوشت كه هنر «فرم معني‌دار» است، هدف اصلي او درواقع عبارت بود از: (١) فرم، ذات هنر است؛ (٢) فرم، بايد ادراك شود از اين رو ادراك كردني است (داراي مفهوم است).  
 ساير فيلسوفان يكي از روياات فرماليسم را مطرح ساخته‌اند و بر طبق آن چشمگيرترين ويژگي هنر (ويژگي‌اي كه نظر ما را نيز در اينجا تأمين مي‌كند) فرم است. بخشي جواب‌گوي بخشي ديگر است و هدف هر ويژگي داشتن رابطه و پيوند مستدل با كل اثر هنري است. همين واقعيت‌هاست كه توجه زيباشناختي ما را برمي‌انگيزاند.
بررسي و مطالعة فرم با بررسي و مطالعة فرم با بررسي و مطالعه ما از دريافت فرم سر و كار دارد. نظريه‌هاي روان‌شناسان گشتالت مثل ماكس ورتايمر ولفگانگ كوهلر و كورت كافكا تعداد قابل ملاحظه‌اي از آثار را در اين زمينه الهام بخشيده است و پژوهش‌هاي نيمه‌تجربي و نيمه‌فلسفي آنها در زمينة ادراك و دريافت فرم و الگو برخورد مستقيمي با تعدادي از ويژگي‌هاي بغرنج تجبره هنري داشته است. تأثير روان‌شناسان گشتالت در آثار هنرهاي ديداري نيز روشن است، نظير كتابي از رادلف آرنهايم كه اهميت پديده‌هاي معروف گشتالتي را به گونة رابطة شكل و زمينه و دريافت كليت كامل ادراك ما را از تصاوير‌كشف كرده است.
با توجه روزافزون به هنر در جهاني پر از زوال و فساد كه در آن توجهي به مفهوم روحاني نمي‌شود، جاي شگفتي نيست كه فلسفة هنر به جداسازي فلسفة زيبايي طبيعي از موقعيت متمركزي بپردازد كه فيلوسفان و منتقدان قرن هجدهم مطرح ساخته‌اند،‌تغيير و تحول در اين مورد نيز مورد غفلت قرار نگرفت و فراموش نشد، چون وجود هنر در مقام مهمترين نهاد انساني،‌ضرورت برپايي نظريه‌اي را پيش مي‌كشد كه نه به لذت بلكه بيشتر به تجربة زيبايي‌شناختي منسوب باشد و ژرفاي نقش‌پذيري‌هايي را كه ما از زيبايي دريافت مي‌كنيم، بكاود (نقش‌پذيري‌هايي كه احتمالاً براي تجربه‌كنندگان مفهوم و تسكين به نبال دارد). بنابراين در اينجا رواست كه بعضي از مسايل خاصي را كه فلسفة هنر با آنها، زيبايي‌شناسي معاصر را تحت تأثير قرار داده است بررسي كنيم
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
مبانی فرم و کانسپت در معماری ,پاورپوینت بررسی ,بيان و بازنمايي ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مبانی فرهنگ و معماري ايران
پاورپوینت بررسی معماری پیش از تاریخ ، عناصر و بناهای شاخص در معماری پیش از تاریخ
پاورپوینت بررسی معماری روم باستان ، عناصر و بناهای شاخص در معماری روم باستان
پاورپوینت بررسی معماری دوران نوسنگی ، معماری نوسنگی
پاورپوینت بررسی معماری و تمدن مصر باستان
پاورپوینت بررسی تمدن بین النهرین و ایران باستان
پاورپوینت بررسی نقش آب در معماری شهری کهن ایران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد