دانلود پاورپوینت با موضوع رنگ و معماری
بخشی از مطالب:
رنگ یک زبان جهانی است. رنگ احساسات را تحریک میکند. فرهنگها را شکل میدهد و پیش زمینه جهان ما را میسازد.
رنگ قرمز: سختي، انرژی بخش.احساس هیجان.امید...
رنگ زرد : رويت، اخطار.انرژی بخش ...
رنگ نارنجی : گرمي، حرارت، رضايت و خوشحالي...
رنگ سفید : پاكي، خلوص، قدرت، صلح و دوستي ...
رنگ سیاه : سلطه قدرت .نومیدی و محبوب مد
رنگ آبی :
آبی روشن: آرامش،آسودگي خاطر ...
آبی تيره: قدرت،صداقت، پشتكار ...
رنگ سبز :
جواني و طبيعت، قدرت شفا بخشي و التيام ...
رنگ بنفش :
مرموز ...
رنگ های مکمل :
این رنگ ها كه در چرخه رنگ در برابر یكدیگر قرار دارند در كنار هم نمایی چشمگیر و متعادل می آفرینند. این رنگ ها هرگز از یك خانواده نیستند و حداكثر تفاوت را با یكدیگر دارند. به عنوان مثال می توان چند كوسن نارنجی تند را در زمینه ای از رنگ آبی نمونه بارزی از این تركیب در نظر گرفت.
فام ، صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله ی رنگی ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی – مشخص می کند قرمز ، زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند ، رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند . فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی ، سبز و بنفش که که از اختلاط مقادیر مساوی از دو فام اولیه حاصل می شوند . فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی( پرتقالی) ، نارنجی- قرمز ، قرمز- بنفش ( ارغوانی) ، بنفش- آبی ( لاجوردی) ، آبی- سبز (فیروزه ای) ، سبز- زرد (مغز پسته ای) . دوازده فام نامبرده را با ترتیبی معین در چرخه ی رنگ ، نشان می دهند . در چرخه ی رنگ ، فام های ثانویه و ثالثه ای که بین یک زوج فام اولیه جای گرفته اند ، دارای روابط خویشاوندی هستند و در کنارهم ساده ترین هماهنگی رنگی را پدید می آورند .مادامیکه این رنگها با رنگهای خالص سفید و سیاه ترکیب شوندایجاد بیشماری از رنگها و سایه های مختلف مینمایند
پنجره ها و مبلمان با زمینه رنگ و سایز متوسط
در مبلمان و پنجره هائی با سایز بزرگ شاهد ان خواهیم شد که رنگ انها با یکدیگر مخلوط خواهد شد و از لحاظ تآثیر گذاری بر محیط غالب خواهند شد ثبات از بین خواهد رفت و تلویحآ نوعی تکان بصری ایجاد خواهد نمود.با مبلمان وپنجره های متوسط و با رنگی متعادل و متوسط خواهیم توانست ترکیب بندی با ثبات داشته باشیم. هر ترکیب بندی را میتوان کارآمد دانست به شرط این که عناصر صحنه به طور موثر با بینندگان مورد نظر آن، ارتباط برقرار کند. در اغلب موارد، نکته اساسی در شناسایی عناصر کلیدی صحنه نهفته است تا با نظم مبلمان و میزان نور ، آنها را از دل سایر عناصر تصویری متفرقه، بیرون بکشید. همین اشیاء مزاحم، صحنه ها را مخدوش میکنند و همچنین،بهتر است به جای تمرکز زیاد روی جزییات خیلی خاص، تنها روی ساختار کلی صحنه تمرکز کنید. چرا که تاثیر آنها در مقابل ترکیب بندی عمومی، بسیار سطحی است.