پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی اجتماعی مانه
مورخان هنر، فیلسوفان و جامعه شناسان موافق هستند که مانه رهبر جنبشی بود که در اواسط قرن نوزدهم علیه آکادمیک گرایی در هنر غربی و کل سنت هنری آغاز شد. به گفته باتای، مانه «[...] نه تنها نقاش بسیار بزرگی است. او روابط خود را با نقاشان قبل از خود قطع کرد و عصری را که امروز در آن زندگی می کنیم آغاز کرد. ما باید به وضوح تولد نقاشی مدرن را به مانه نسبت دهیم. فوکو نیز از این دیدگاه حمایت میکند: «شکست عمیقی که مانه ایجاد کرد، فراتر از امپرسیونیسم است، یک نقاشی قرن بیستم، هنر نقاشی که در آن هنر معاصر رشد میکند و توسعه مییابد.» جامعه شناس بوردیو فراتر می رود و از «واژگونی اخلاقی و زیبایی شناختی» مانه، یک «انقلاب نمادین» صحبت می کند.
رهبری مانه در نهایت با «انقلابهای» او در رابطه با فرم، تکنیک و مورفولوژی نقاشی توضیح داده میشود. لیندا نوچلین پس از بیان اینکه «نقاشی که آوانگارد را به بهترین وجه تجسم میدهد، گوستاو کوربه و رئالیسم رادیکال اوست» به دلیل تضاد هنری و سیاسی آنها، میگوید که آوانگارد با مانه آغاز شد. زیرا «درک ما از آوانگاردیسم بر مفهوم بیگانگی معنوی، اجتماعی و هستیشناختی استوار است». و A Bar in the Folies-Bergère "شاید بدترین تصویری از بیگانگی است که تا به حال ترسیم شده است." به گفته نوچلین، بیگانگی از طریق تکه تکه شدن در قالب نقاشی خود را نشان می دهد. او کتاب خود به نام بدن در تکه ها: قطعه به عنوان استعاره از مدرنیته را بر اساس تکه تکه شدن چهره هایش توسط مانه قرار داده است. مانه فیگورها را در لبههای نقاشیهایش A Bar in the Folies-Bergère ، Nana ، The Waitress و بسیاری دیگر برش میدهد. حتی پرتره خودش در سمت چپ نقاشی در Music in the Tuileries بریده شده است. نوکلین تکه تکه شدن زیبایی شناختی را در چارچوب رابطه ای که گئورگ زیمل بین مدرنیزاسیون و تکه تکه شدن برقرار کرده است تفسیر می کند. به گفته نوچلین، قطعه، علاوه بر بیان چندپارگی زندگی مدرن، تمثیلی انقلابی است: «برای انقلاب فرانسه و هنرمندان آن، قطعه به جای اینکه نماد گذشته و نوستالژی باشد، قطعه قطعه شدن گذشته را صحنه سازی می کند. ” و...