پاورپوینت بررسی تکنولوژی معماری
بدنههاي نيمه تمام اتومبيلها و قطعات مختلف ماشين روي تسمه انتقال دهنده كه مانند ارابهاي آنها را حمل ميكند قرار مي گيرند.اين قطعات به آرامي و بدون ايجاد سر و صداي مزاحم و آزاردهنده، در بخشي از مسير خود به سمت قسمتهاي تكميل كننده، از بالاي غذاخوري و محل استراحت كاركنان عبور ميكنند.
اين نقاط مشترك محل عبور قطعات و سير مراحل تكميلي هستند:قسمت ساخت بدنههاي نيمه تمام (645000 فوت مربع)، قسمت رنگ (270 هزار فوت مربع) و در آخر محوطه وسيع اتصال قطعات (يك ميليون و 75 هزار فوت مربع)، كه در آن جا قطعات رنگ شده به هم وصل شده و در انتها به صورت اتومبيلي لوكس و گرانقيمت از خط توليد خارج ميشوند.
ساختمان مركزي مانند مركز عصبي يا مغز كل كارخانه عمل ميكند. رشتههاي فعاليت ساختمانهاي ديگر در اين نقطه به هم وصل شده و عملا از اين ساختمان منشعب ميشوند اين استراتژي طراحي در مسيرهاي گذر مردم و كارمندان (زماني كه صبحها به سر كار ميروند و زماني كه براي صرف غذا از محوطه خارج ميشوند) استفاده شده است. بينندگان به بهترين شكل دور تسلسل و پيشرفت خط توليد قطعات را كه به صورت افقي و معلق در فضا قرار گرفته، مشاهده ميكنند . با ديدن روند مذكور اين فكر به بيننده القاء ميشود كه گويي همه قسمتهاي مستقل از اين قسمت كارخانه شبيهسازي و توسط موتوري قدرتمند متحرك شده و در بخش مركزي ظهور پيدا ميكند. در حقيقت عملكرد به گونهاي است كه تمام حركات و اعمال از يك قيف رد شده، در آن فشرده و عصاره حاصل از آن بين سه قسمت ديگر مجددا پخش ميشود: بدنه اوليه، قسمت رنگ، و بخش سرهم كردن قطعات .
فهرست مطالب
معرفی
تاریخچه
تکنولوژی معماری
مصالح ساختمانی
بام سبز
تاریخچه کاربرد بامهای سبز
مزایای بامهای سبز
معایب بامهای سبز
پنجرههای نافس
کیفیت هوای بیرونی
تهویه جدید با راندمان بالا
پنجرههای عایق
دوجداره کردن
خانه هوشمند
مزایای خانههای هوشمند
سیستم گرمایش از کف
گرمایش و سرمایش ساختمانها (خانههای خورشیدی)
عملکرد چیلر جذبی و پنل هوشمند خورشیدی در صنعت ساختمان
تکنولوژی در آثار معماران بزرگ
زاها حدید
ساختمان مرکزی کارخانه BMW
مرکز هنرهای معاصر کالیاری
سانتیاگو کالاتراوا
مجموعه ورزشی المپیک آتن
برج مخابراتی مونتجوییک
موزه هنر میلواکی
فرودگاه بینالمللی بیلائو
سالن اپرای تنریف
برج ترنینگ تورسو
ایستگاه قطار برلین
موزه علوم و فنون والنسیا