مطالعات فاز صفر در طراحی دانشکده ی معماری.ppt
مقدمه
محوطه های دانشگاهی محیط های احتماعی
عملكرد ها
دانشکده ی تجارت
بررسی کلی عملکرد یک فضای اموزشی
عناصر عمده در محوطه ی دانشگاهی و روش های طراحی
* آموزش تئوری
* بخش فرهنگی رفاهی
* فضاهای فرهنگی و رفاهی
آموزشي-تئوري الف.کلاس درس
ب. کلاس عكس و اسلايد:
اتاق كنفرانس
فضای داخلی,سالن
آموزشي-عملي1.آتليه ها > الف:آتليه طراحي معماري:
ب. آتليه درك و بيان:
ج. آتليه ترسيم فني: + تصویر
2.كارگاه ها > الف. كارگاه چوب:+تصویر
ب. كارگاه سفال و مجسمه:
ج. كارگاه ماكت:
كارگاه عكاسي:
3.آزمايشكاه ها: الف. آزمایشگاه بتن
ب. آزمايشگاه خاك:
بخش فرهنگي-رفاهي1.كتابخانه > الف:اتاق هاي مطالعه فردي:
مرکز منابع یادگیری پاول هاملین,دانشگاه تیمز ولی,اسلا,انگلستان,گروه معماری ریچارد راجرز.
منظره ی پرسپکتیو,
نمودار مفهومی
ب. سالن مطالعه:
کتابخانه ی قانون,دانشگاه کمبریج,انگلستان,فاستر و همکاران.
گسترش رایانه در دانشگاه
ج. اتاق نوار خانه:
ه. مخزن كتاب:
خ. محل متصدي:
2. نماز خانه الف. وضو خانه:
فضاي نمازخانه
نیایشگاه
3. سالن اجتماعاتالف. فضاي سالن:
فضا هاي فرهنگي-رفاهي:
بوفه:
سالن غذاخوری دانشگاه هاروارد,امریکا.
سالن غذاخوری دانشگاه علوم,ایران.
اداري1.اتاق رئيس دانشگاه
2.اتاق معاون:
3.مدير گروه:
4.معاون آموزشي:
5.مالي(حسابداري):
6.حراست و انتظامات:
7.مشاور تحصيلي:
محوطه ی دانشگاهی جابیلی,دانشگاه ناتینگهام,مایکل هاپکینز و همکاران.
ساختمانهای جولت,کالج بالیول,آکسفورد.
آموزش عالی توسط معماری نو گرای پر هیجان نشانه گذاری شده است.پلی تکنیک تماسک,سنگاپور,مایکل ویلفورد و همکاران.
دانشکده ی کارشناسی اسکراکتلاید,گلاسکو,انگلستان,طراحی توسط ریچ و هال.
آلوارو سیزا معرفی دانشکده ی معماری
دانشکده ی معماری , دانشگاه پورتو (oporto):
پلان دانشکده
تصاویر دانشکده
اسکیس دانشکده
منابع