خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       با آرزوی ریشه کنی ویروس منحوس کرونا از کشور عزیزمان ایران        جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت طراحی مهدکودک

تاریخ ایجاد 29/07/1393 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 48   قیمت: 14000 تومان   حجم فایل: 1305 kb  تعدادمشاهده  2


این پاورپوینت دارای ۴۸ اسلاید و مخصوص ارائه در کنفرانس می باشد. 
 
سر فصل های این فایل شامل:
چکیده
مقدمه
 
    ظهور مراکز پیش دبستانی
    وضعیت مهدکودک ها و مرکز پیش دبستانی در ایران و جهان
 
ضرورت طرح
 
    تاریخچه آموزش پیش دبستانی
    ویژگی های مهدکودک خوب
    جدی گرفتن نقش مهد کودک ها در تربیت کودکان
    در تربیت اجتماعی به کودکان چه بیاموزیم؟
    اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش پیش از دبستان
    آیا دوره پیش دبستانی لازم است؟
    آیا مهد کودک خوب است یا بد؟
    کودک و معماری
    دریافت حسی کودک از فضا
    روانشناسی کودک دبستانی من
 
مطالعات تطبیقی
 
    ساختار آموزشی
    کودکستان و مهد کودک
    اهداف آموزشی
    معضلات آموزشی
    ساختارآموزشی
    اهداف آموزشی
 
برنامه ریزی فیزیکی طرح
 
    انواع مهد کودک ها
    تعریف مهد کودک
 
نتیجه گیری
منابع و مأخذ
چکیده:
 
    آموزش پیش دبستانی جریان قانونمند و هدف‌داری از تربیت به معنای اعم است که کودکان گروه های سنی ۵ تا ۶ سالگی را براساس خصوصیات و سطح پیشرفتشان با فراهم نمودن محیطی سرشار از انگیزه پوشش می‌‌دهد. در این جریان ، پیشرفت فیزیکی، عقلانی، روحی و اجتماعی‌کودکان به بهترین وجه در مسیر ارزش‌‌های فرهنگی جامعه هدایت می‌‌شود.مقطع پیش‌دبستانی، مرحله ای است که پیشرفت کودک بسیار سریع است. آموزش فراهم شده در این‌دوران ، بر روند پیشرفت کودک در سال‌‌های آتی تأثیر بسیار دارد.
    تحقیقات درازمدت نشان می دهد که قسمت اعظم نگرش‌‌های مکتسبه دوران کودکی، شخصیت،دیدگاه‌‌ها، عادات، اعتقادات و سیستم ارزشی شخصی را در سال‌‌های بزرگسالی وی شکل می‌‌دهد. به طوری که این سن را شروع فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خودانگیخته دانسته اند .
    با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع نحوه برخورد و محیط مدرسه در نحوه و جهت رشد دانش آموز در تمامی سال های تحصیل و زندگی تأثیراتی چشمگیر وفراموش نشدنی دارد زیرا مدرسه جانشین و قائم مقام خانواده است و مربی جانشین مادر است.در سال‌های نخست مدرسه ، اثر معلم در شخصیت کودک مهمترین و یگانه عامل مؤثر در محیط مدرسه است. گرایش معلم نسبت به شغل معلمی و کودکان اهمیت فراوان دارد معلمی که کارش و کودکان را دوست دارد وبا علاقه و رغبت انجام وظیفه می کند سبب می شود رشد شخصیت تمام کودکان آرام تر و بهتر صورت گیرد .
 
مقدمه:
 
    کودکان بین ۲ تا ۶ سالگی ، در مقایسه با نوباوگان و کودکان نوپا ، زمان بیشتری را دور از خانه و والدین سپری می‌کنند. طی ۳۰ سال گذشته ، تعداد کودکانی که به کودکستان یا مهدکودک می‌روند، افزایش یافته است. این روند عمدتا به علت افزایش چشمگیر مشارکت زنان در نیروی کار است. در حال حاضر ، مادران ۶۷ درصد از کودکان پیش دبستانی شاغل هستند. کودکستان ، برنامه‌ای است که هدف آن بالا بردن سطح رشد کودکان ۲ تا ۵ ساله است و بر تجربه‌های آموزشی تاکید می‌وزد.
    در مقابل ، مهدکودک ، انواع تدارکات برای سرپرستی فرزندان والدین مشاغل را در بر می‌گیرد و این تدارکات در خانه کودک ارائه می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که والدین ، اغلب کودکستان را به مهدکودک ترجیح می‌دهند. بسیاری از کودکستانها ، ساعت کار خود را از نیمه وقت به تمام افزایش داده‌اند تا به نیازهای والدین شاغل پاسخ دهند. وظیفه یک مهدکودک خوب فقط این نیست که کودکان را در غیاب والدینشان ایمن نگهدارد و آنها را خوب تغذیه کند. مهدکودک باید مانند یک کودکستان کارآمد ، تجربیات آموزش با کیفیت عالی برای کودکان فراهم آورد.
    برنامه‌های کودکستانها متنوع است، که از مراکز کودک محروم تا معلم محور در نوسان هستند. در کودکستانهای کودک محور ، معلمان فعالیتهای گوناگون را ارائه می‌دهند که کودکان می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند و قسمت عمده روز ، در بازی آزاد هدف می‌شود. در مقابل ، کودکستانهای تحصیلی ، معلمان برنامه را تنظیم کنند. در این کودکستانها ، به کودکان حروف الفبا ، اعداد ، رنگها ، شکلها ، مهارتهای تحصیلی را از طریق تکرار و تمرین ، آموزش می‌دهند و بر بازی تاکید نمی‌شود.
    به رغم نگرانی جدی درباره مناسب بودن این پرورش ، به معلمان کودکستانی فشار می‌آورند که روی آموزش تحصیلی رسمی ، تاکید کنند. انگیزه ایجاد این گرایش ، اعتقاد عموم به این موضوع است که آموزش تحصیلی در سنین پایین‌تر ، پیشرفت نهایی جوانان را بهتر می‌کند. اما تاکید بر آموزش تحصیلی رسمی در اوایل کودکی ، انگیزش و سایر جنبه‌های رشد هیجانی را تضعیف می‌کند.
    کودکان ۳ تا ۶ ساله در کلاسهای کودک محور ، در مقایسه با کودکان کلاسهای معلم محور ، به تواناییهای خود بیشتر پی بردند، مسائل چالش‌انگیز را بیشتر ترجیح دادند، کمتر جویای تائید بزرگترها و نگران مدرسه بودند. در بررسی دیگری ، کودکان ۴ ساله در کودکستانهای کودک محور ، در ارزیابیهای تحصیلی ، زبان مهارتهای حرکتی و زبان ، از کودکانی که در کودکستانهای تحصیلی بودند، نمره‌های بیشتری کسب کردند.
    تربیت کودک را باید از همان‌آغاز تولد و حتّی‌از دوران جنینی شروع کرد ، زیرا «شخصیت کودک در همان پنج سال اول پایه ریزی می شود » . از اهداف مهم تعلیم و تربیت فرزند ، آماده سازی او برای زندگی در اجتماع و تعقیب اهداف الهی جامعه است .
    کانون خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که کودک در آن پرورش می یابد و می آموزد که چگونه رفتار اجتماعی داشته باشد . در محیط های اجتماعی نظیر مهد کودک ، نهادهای دیگری به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش ها به فرزندان دخالت دارند و با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده ها کاسته و بر نقش این کانون ها در الگودهی به شخصیت کودک افزوده می شود .
    مهد کودک برای بچّه ها عموماً جذابیتی بیش از خانه و خانواده دارد و نیز نقشی بسیار اساسی و مهم در تربیت کودکان ایفا می کند . تأثیر پذیری کودکان در مهد کودک به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است .
    اگر مربیان ، افرادی آموزش دیده ، کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند ،خواهند توانست به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند . از سوی دیگر بنا به گزارش مؤسسه ملی ” بهداشت و توسعه رفتار کودکان ” بچّه هایی که بین سال های دوم تا چهارم زندگی در مهد کودک هستند نسبت به سایر کودکان، آموزش زبان و حافظه بهتری دارند.