پاورپوینت پیش مطالعات مدرسه ابتدایی با تاکید بر افزایش خلاقیت درفضاهای باز
ضرورت بررسي عوامل بازدارنده تفكر خلاق در كودكان دبستاني به اين دليل است كه بر اساس تحقيقات تورنس، خلاقيت تا سن ده سالگي حالت تصاعدي داشته و از آن به بعد، به دليل شيوه هاي ارزيابانه حاكم بر مدارس كه كودكاني را كه با نظام آموزشي هماهنگ باشند، پاداش مي دهد، دچار ركود مي شود و همچنين چون بعد از اين سن كودكان مي خواهند خود را با شرايط محيطي و ديگران سازگار نمايند . از پاسخهاي خودجوش آنها ممانعت به عمل مي آيد، بنابراين بهترين سن آموزش خلاقيت كلاس دوم است .(حسنی، 1380)
آموزش خلاقیت، از روش هاي پيشنهادي پياژه در تربيت خلاق كودكان و دانش آموزان مي باشد . به عبارت ديگر، از آنجا كه تفكر كودكان پيش دبستاني و دبستاني، تفكري عيني است، ضرورت دارد تا با در دسترس قراردادن اشياي مختلف در اختيار كودك و برخورد دادن وي با روابط اجتماعي عيني كه در اطرافش شاهد آن است، كودك را به سمت آموزش فعال سوق داد(منصور، 1378)
فضاهای آموزشي به عنوان يكي از مهمترين فضاهاي شهري، بايد مورد توجه قرارگيرند. زيرا براي كودك، اولين محيطي كه مقررات در آن اعمال م يشود، مدرسه است. بنابراين، ايجاد محيطي آرام، دوس تداشتني و لذ تبخش، موجب جلب توجه و تمايل دان شآموزان براي حضور در مدرسه و ارتقاي سلامت رواني آنان م يشود. مقال هي حاضر بر آن است كه معيارها و ضوابط كاربردي موجود در طراحي فضاهاي آموزشي مدارس ابتدايي را بررسي كند.( زينعلي دهشيري، 1389)
فهرست مطالب
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت انجام تحقيق و جنبه های نوآوری آن
اهداف برجسته تحقیق:
بهره وران:
پرسش ها و فرضیه های تحقیق
فرضیه ها
مرور ادبيات و سوابق مربوطه:
- روش انجام تحقیق
روش گردآوری داده ها
ابزار تحقیق
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها:
منابع