پاورپوینت بررسی معماری هتل شرایتون اسپانیا
بخشی از مطلب
لگورتا شاگرد لوئیس باراگان بوده و از اندیشه او برای پهناور کردن قلمرو معماری بومی مکزیک پیروی می کند. لوئیس باراگان در دهه ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ حرکت معماری مدرن را با معماری سنتی و محلی مکزیک در هم آمیخت، با این حال اکثر کارهای او محدود به معماری محلی باقی ماند .لگورتا المان های معماری مکزیک، مانند «رنگ های درخشانبا» ،«زی نور و سایه» و «حیاط مرکزی» را در تمامی آثارش استفاده می کند.
یکی از مهم ترین مشخصه های آثار این معمار استفاده از سه المان یاد شده («رنگ های درخشانبا» ،«زی نور و سایه» و «حیاط مرکزی») در ساختمان هایی همچون هتل، کارخانه، کلیسا و ساختمان های تجاری و آموزشی بوده است. از جمله مشهور ترین آثار ریکاردو لگورتا می توان به هتل Camino Real، کارخانه IBM در گوادالاجارا، کلیسای جامع ماناگوا، خوابگاههای دانشگاه شیکاگو و کتابخانه عمومی سن آنتونیو در تگزاس را میتوان نام برد. وی همچنین مدال طلای AIA را در سال ۲۰۰۰ میلادی دریافت کرده است او همچنین معمار پردیس دانشگاه تگزاس A&M در قطر و دانشگاه کارنگی ملون در قطر میباشد.
هتل شرایتون بیلبائو بخشی از ، طرح توسعه جدید شهر بیلبائو اسپانیا، که توسط سزار پلی تهیه شده بود، می باشد. مساحت سایت پروژه ۱۷۶۵۰ فوت مربع (تقریبا معادل ۱۶۰۰ مترمربع) می باشد که در منطقه ای از شهر بیلبائو، بعد ازموزه ی گوگنهایم و در انتهای بلوار ویکتوریا ماریا در مجاورت رودخانه واقع است. محدودیت های موجود در طراحی، حاصل از قوانین طرح توسعه شهری، شامل حداکثر ارتفاع ۱۰ طبقه ای و عقب نشینی به میزان ۲ متر می شود و بنابراین حجم پروژه، یک توده متراکم است که کل سایت را اشغال کرده و همچون یک بلوک سنگی تغییر شکل یافته به یک مجسمه مجوف است که ملهم از کارهای هنرمند “ادوارددو چیلیدا” بوده و حاوی اصول ثابت فرهنگی منطقه می باشد. حفره های ایجاد شده در نما با توجه به منظر بیرونی توده طراحی شده که در طول روز، نور طبیعی را به داخل وارد می کنند و در طول شب مانند فانوس های درخشان در دل تاریکی می درخشند و جلوه متفاوتی به هتل می دهند. از درون، این حفره ها، مناظر بیرونی را شرح می دهند: کوه ها در شمال، پارک در جنوب و رودخانه و شهر قدیمی در غرب، اینها پنجره های اتاق هایی هستند که در پیرامون توده قرار گرفته اند و از میان مشبک های نه تایی که حریم اتاق ها را نیز حفظ می کنند، مهمانان از مناظر متنوع لذت می برند. ریتم های ساده و تکرار شونده در نما از طریق قرارگیری خطی پنجره ها در کنار هم چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی به احساس سنگینی توده کمک می کنند. در انتهای توده یک برج قرار گرفته همچون مناره ای است که یک طبقه از کل حجم بلندتر بوده و در بخش فوقانی خود یک سوئیت سلطنتی با تراسی وسیع و چشم اندازی ویژه را جای داده است.و....