پاورپوینت تحلیل بررسی معماری پل عابر پیاده La Devesa
پل عابر پیاده Le Devesa که توسط Ajuntament de la Comtal Vila de Ripoll در شمال بارسلونا در Pyrenees در سال 1989 طراحی شد و بین آگوست 1990 تا ژوئیه 1991 ساخته شد. این پل عابر پیاده با اختلاف ارتفاع 5 متر (16.4 فوت) از Ter در نزدیکی مرکز ریپول میگذرد و منطقه La Devesa را به ایستگاه راهآهن متصل میکند. از یک طاق فولادی خمیده به طول 44 متر (144 فوت) برای حمل بارهای گذرگاه از دیوار حائل موجود تا یک دکل بتنی جدید استفاده شده است - در مجموع مسافت 65 متر (213 فوت).
همانند پروژه پل جنتیل برای پاریس، بازوهای کششی فولادی که در سطح طاق قرار دارند، بارهای پیاده رو را تحمل می کنند. این بازوها در زاویه 65 درجه تنظیم می شوند، به طوری که کشش آنها شامل اجزای افقی و عمودی می شود. در حالی که مولفه عمودی از بارهای مرده و زنده ناشی می شود، جزء افقی توسط یک خرپا متقاطع ایجاد می شود که مستقیماً در زیر راهرو قرار دارد و از اعوجاج جانبی آن جلوگیری می کند. از آنجایی که وزن عرشه با سطح چوب در مرکز قوس قرار ندارد، به همراه بازوهای کششی در موقعیت تعادل در زیر قوس میچرخد.
این چرخش توسط گشتاور ستون فولادی لولهای پل که پیچش را در هر پایه جمعآوری میکند و به نقاط فنر میرساند: دکل و دیوار حائل جلوگیری میکند. بازوهای کششی صفحه قوس را مهار می کنند و از کمانش آن جلوگیری می کنند. از آنجایی که بارهای گرانشی تمایل دارند هم بازوهای راهرو و هم بازوهای کششی را منحرف کنند، قوس به حالت عمودی تری تغییر مکان داده و کمی آن را سفت می کند و از آن در برابر کمانش محافظت می کند.
و....