پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی هتل ساحلی توریستی
معماری در کنار هر نوع ابزاری برای جذب گردشگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است تبلیغات برای افزایش آمار گردشگران در یک کشور تمامی فعالیت های معماری بر توسعه آمار گردشگری چیزی که مهم است، معماری مکان هایی است که در آن قرار دارند برای اقامت گردشگران فراهم شده است. از آنجایی که سفرها روز به روز در حال افزایش است، بنابراین هتل ها باید پاسخگویی به نیازهای طیف وسیعی از افراد ساکن در آنها . معماری یکی از مهم ترین عواملی است که در کار، زندگی، تفریح و... سفرها در واقع بیشتر فعالیت های انسان که در سفر و اوقات فراغت انجام می شود، رخ می دهد در مکان هایی که توسط معماران طراحی شده است . با توجه به شکل 1 که رابطه بین امکانات اقامتی و گردشگری نشان داده شده است، چنین است واضح است که تأسیسات مسکونی ارتباط نزدیکی با گردشگری دارند. از دیدگاه گردشگری، معماری دو نقش اصلی دارد که عبارتند از: ضرورت ها و جاذبه ها نکته پستی در این تحقیق که مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ضروریات است. ضرورت در حوزه زیرساخت های گردشگری اول اینکه با توجه به معماری آن نیازها برطرف می شود هتل ها یا اقامتگاه های گردشگری هستند. هتل ها و اقامتگاه های شهرها نقش اساسی در آن دارند جذب گردشگران و افرادی که به شهر سفر می کنند . بیان مشکل آسایش، چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی، در هر ساختمانی، ارتباط مستقیمی با چگونگی آن دارد توسط طراح آن طراحی شده است. به همین دلیل است که هر ساختمانی باید توسط معمارانی طراحی شود آشنا به اصول و ضوابط طراحی که دانش کافی در این زمینه دارند. را طراحی معماری باید بر اساس نیازهای کاربرانش باشد و یک معمار باید آنها را کشف کند قبل از شروع طراحی به همه اینها داشتن دید معماری در طراحی می گویند. یکی از دلیل اصلی عدم جذب گردشگر به هتل ها این است که نیازهای آنها برطرف نشده است وجود دارد، بنابراین مشکل اینجاست. با توجه به بند فوق، این شکست را می توان ناشی از عدم دید معماری در
فهرست مطالب:
فصل اول- (طرح مسئله،مبادی و چهارچوب پژوهش)
مقدمه
طرح موضوع
سابقه تحقیق
ضرورت مطالعه
اهداف
کاربرها
روش شناسی تحقیق
فصل دوم شناخت
تعریف هتل
سیر تحول هتل در جهان
هتلهای امروزی
تاریخچه هتل در ایران معاصر
جهان گردی
جاذبههای جهانگردی
انواع جهانگردی
از نظر طول مدت اقامت
فردی یا گروهی
جهان گردی داخلی و جهان گردی خارجی
انگیزههای جهانگردی
جسمانی و کالبدی
فرهنگی
ارتباط فردی
علمی
تجارتی
مقام و موقعیت اجتماعی
سفرهای مذهبی و زیارتی
تاثیرات جهانگردی
اهمیت صنعت توریسم
بررسی توریسم در ایران
بررسی توریسم در گرگان
جاذبه های طبیعی
سواحل دریا
جنگل و پارک های ملی و جنگلی
تنوع اقلیمی
جاذبه های تاریخی
جاذبه های فرهنگی
هتل ها
طبقه بندی هتل ها
مکان ها
تحولات جدید
هتل های مراکز شهری
هتل های حومه شهر
موتور هتل
هتل های پناهگاهی
تحولات
روابط عملیاتی
نتیجه گیری
مطالعات تکمیلی
اتاقهای خواب
شخص استفاده کننده از فضا
تناسبات
مبلمان اتاقهای خواب
سوئیتها
سوئیتها
لابی و ورودی
عناصر و فضاهای موجود در لابی
پیشخوان پذیرش
فضای پذیرایی یا لانچ
فضای نگهداری چمدانها و پادو
رستوان اصلی
رستوران چشم انداز
بخش اداری
تقسیم بندی اداری
فعالیت
تفریحی
تجاری
ورزشی
نور
تفریحی
تجاری
ارتباط بین عملکردها
فرم کلی در فضا
آشپزخانه
ضوابط و استاندارها
فصل سوم نمونه های موردی از معماری هتل ساحلی
نمونه موردی خارجی
فصل چهارم بـستـر طـراحـی
برنامه فیزیکی طرح
مبانی نظری
منابع