پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع تجاری مجلل پرینتمس Printemps
بخشی از مطلب
جلوه داخلی یک مجموعه تجاری،به اندازه بخش خارجی آن اهمیت دارد.این بخش شامل تمرین و بخش های نمایشی داخلی مجموعه تجاری است.
در مورد اهمیت جلوه ی فروشگاه ها می توان گفت که نمای خارجی فروشگاه آغازگر اقدام مشتری برای خرید و نمای داخلی آن تداوم دهنده ی این حرکت است.طراحی داخلی مجموعه شامل دو قسمت است.
طراحی نمای خارجی فروشگاه
که باید ضمن حفظ ویژگی های منحصر به فرد خود با محیط اطراف نیز تلفیق شود و مجموعه هماهنگ و یکپارچه ای را به وجود آورد.
ویترین ها باید عابران را برای ورود به فروشگاه ترغیب نماید.به طور کلی نورپردازی،رنگ و فرم مصالح مورد استفاده در ویترین ها برای ایجاد کشش و جذابیت دارای اهمیت ویژه ای است.
طراحی داخل فروشگاه ها
کالا باید به گونه ای در فضاها قرار گیرد تا هم خریدار را در انتخاب و هم فروشنده را در فروش یاری نماید.روانشناسی خرید و فروش به دو موضوع توجه دارد: برانگیختن حس توج ارضای آن در یک طراحی مناسب باید حرکت در داخل فضا به سهولت انجام پذیرد و مشتری در برابر بیشترین میزان کالای ممکن قرار بکیرد.گردانندگان فروشگاه های بزرک در یافته اند که اگر نحوه آرایش به صورت سلف سرویس باشد موجب تسریع فروش می گردد.وجود عناصر الحاقی مانند رنگ و نور و موسیقی هماهنگ با فضا نیز در جذب خریدار موثر است.
مجتمع تجاری مجلل پرینتمس Printemps یک مرکز خرید با تمرکز بر ارائه انواع لوازم شخصی و جمعی می باشد که در فصل بهار افتتاح گردیده است. این فضای تجاری یک ساختمان قدیمی مربوط به سال 1865 می باشد که در شهر پاریس توسط جولز جلوزوت و ژان آلفرد داکلاس تاسیس شده بود. اهداف اصلی طراحی مجتمع تجاری Printemps ارائه سبک جدیدی از خرید برای مشتریان می باشد. ویژگی مهم مراکز خرید این بوده که جز اولین مکان هایی به شمار می روند که از برق و آسانسور بهره می بردند و به نوبه ی خود به خاطر طراحی پله های مارپیچ بزرگ و گنبد 42 متری شاهکار معماری مدرن محسوب می شوند.
در طول سال ها،پروژه های بازساری زیادی در این مرکز خرید انجام شده است. مانند ایمنی در برابر آتش همچنین بسیاری از ویژگی های اصلی معماری آن حذف شده بود.اگرچه در سال 1972 نوه بنیانگذار این مرکز خرید توانست گنبد بزرگ آن را دوباره نصب کند.از آن زمان به بعد هردو گنبد و نمای پوسته آنا در سبک نوآورانه به عنوان بنای تاریخی ثبت شده اند.
طراحی داخلی مرکز خرید
به عنوان بخشی از بازسازی این مجموعه،هدف این بوده قسمت جدیدی را که بازدیدکنندگان امکان مشاهده تمام طبقات را دارد طراحی نمایند.یکی ازنتیجه های آن،تسهیل رفت و آمد به تمام طبقات بوده و اینکه یک نقطه عطف در جهت خدمات رسانی باشد. در سال2017 یک فضای جدید که از سطح زمین تا طبقه 9 به صورت عمودی قرار گرفته ، طراحی شده است. ارتفاع آن 25.5 متر و عرض آن 12.5 متر می باشد که از پنل های آلومینیومی سفید رنگ که تقریبا با 1700 قطعه گلبرگ شکل طراحی شده و پوشش این صفحات از شیشه های Dichroic می باشد. ویژگی این شیشه ها این است که بر اساس زاویه دید افراد رنگش تغییر میکند و درخشش زیبا و خارق العاده ای ایجاد می کند.و....