خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ریز فضاهای مجتمع تجاری و برنامه فیزیکی

   تعدادبرگ: 48+26 اسلاید +40 اسلاید اشانتیون .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 11306 kb  تعدادمشاهده  76


فهرست مطالب
بررسی ریز فضاهای مجتمع تجاری و برنامه فیزیکی
2- حوزه تفریحی ، فراغتی:
3- حوزه اجتماعی :
4- حوزه خدماتی:
مشخصه یک مرکز خرید:
عناصر اصلی مراکز خرید چند منظوره
نکاتی در طراحی مراکز خرید
2-نور
3- پذیرایی- سرگرمی
4-رنگ
انواع ویترین ها:
انواع پله در مجتمع تجاری:
انواع آسانسور

 

فهرست پاور

با توجه به ثعریف پروژه و اهدافی که در نظر گرفته شده است فضاهای یک مجتمع تجاری عبارتند :
 
۱-فضاهای تجاری:شامل سالن فروش کالا (خرد-میان اندازه –خرد)
 
۲-فضای خدماتی:برای رفاء و آسایش خریداران(فضای نگهداری کودکان-اسثراحت-بانک-کیوسک اطلاع رسانی-ایسگاه تاکسی و اتوبوس )
 
۳-فضای تفریحی:زستوران-چایخانه-بازی کودکان
 
۴-اداری :اتاق مدیریت-امور مالی-کنفرانس
 
۵- فضای اجتماعی و فرهنگی:آمفی تتاتر-میدان گاه
 
۶-فضای سرویس دهنده :انبارها-محل تخویل کالا-جابجای زباله
 
۷-تاسیسات :گرمایش –تهویه متبوع-مانیتورینگ
 
۸-فضای فرهنگی:نامزخانه – نمایشگاه خاص
 
۹-پارکینگ:فروشندگان-خریداران-کنترل خرج و ورود
 
۱۰-فضای سبز:باغ-باغچه- آب نما
 
۱۱-مسیر ها :رهروهای ورود و خروج-سیستم توزیع در خیابان-مسیر سر پوشیده و باز
دیاگرام مجتمع رفاهی
 
دیاگرام مجتمع رفاهی
 
حفظ الگوي منسجم ، همگون ، مطلوب و متناسب كاربريها با يكديگر ، ايجاد فضاهاي باز قوي و داراي تحرك كافي داشتن هويت خاص و تزئيني متناسب با كاركردها براي ساختمانها و داشتن زمينه محيطي از اصول مورد نظر در طراحي مي باشد.
 
يك تركيب فضايي خوب بايستي سه جنبه را رعايت كند.
 
۱ – از نظر كاركرد به احياء نيازهاي مربوط به استفاده يا هدفها را برآورده سازد.
 
۲ – از نظر نهاد و اجزاء مادي كاركرد به استفاده از بهترين مصالح دست يافتني و مهارت بپردازد.
 
۳ – از جنبه كالبد قابل دست يافتن به رضايت خاطر از نقطه نظر تأثيرات عيني باشد.
 
همچنين در برنامه ريزي فيزيكي بايستي اهداف زير برآورده شود :
 
    رابطه بين فضاهاي متفاوت تأمين گردد.
    حداقل هزينه و حداكثر منافع را در پي داشته باشد.
    ايجاد آشفتگي و سردرگمي نكند.
    در تركيب فضاها مناطق مرده و باقيمانده بوجود نيايد.
    ضمن حفظ محيط طبيعي حداقل مصرف فضا و مقياس هماهنگ در سيماي كل را داشته باشد.
    اهداف دراز مدت قابل حصول باشد.
 
ارتباطات عمودی و افقی
 
uسیر کولاسیون افقی  از طرف راهروهای عمودی خرید در داخل و به طرف عناصر عمودی مر بوط می باشد.
در این ارتباط فضاهای هرطبقه بصورت مدول پیوسته دیده میشود و یک شبکه پیوسته را در طول راهرونشان میدهد.
 
 
سیرکولاسیون مجتمع رفاهی
 
سیرکولاسیون مجتمع رفاهی
دیاگرام مجتمع تجاری
 
دیاگرام مجتمع تجاری
 
ارتباطات عمودی و افقی
 
¨سیرکولاسیون عمودی و افقی یک عامل حیاتی در طرح ریزی است که هم مربوط به خریداران است هم به فرمشندگان هم به کالا
 
¨سیر کولاسیون عمودی از طریق پله برقی-آسانسور -پله فرار برقرار می شودکه آسانسور باید به تعداد کافی و از طریق ورودی قابل رویت باشد۰محل پله برقی و آسانسورباید به گونه ای باشد که مشتری را به گذشتن از مرکز خرید جلب نماید و رفتن به طبقات را بصورت عمودی امری جذاب جلوه گر سازد.


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه دانشجویی , ,مقاله ,معماری ,عمران ,عناصر جزئیات ,تحقیق , روستا , ,بررسی ,ریز فضاهای ,مجتمع, تجاری ,و ,برنامه فیزیکی , حوزه ,تفریحی ، فراغتی: ,حوزه ,اجتماعی : , حوزه, خدماتی: ,مشخصه, یک ,مرکز ,خرید: ,عناصر ,اصلی ,مراکز,خرید ,چند, منظوره ,نکاتی, در, طراحی ,مراکز ,خرید ,نور ,پذیرایی,- ,سرگرم,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مجتمع تجاری صبا مال تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی مجتمع تفریحی تجاری هدیش مال
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مجتمع تجاری اداری ستاره باران تبریز
پاورپوینت تحلیل بررسی مجتمع تفریحی تجاری بام لند تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی مجتمع تفریحی-تجاری لاله پارک تبریز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مجتمع تجاری تفریحی هروی
پاورپوینت تحلیل بررسی مرکز اداری و تجاری بولیت سنتر Bullitt Center
پاورپوینت بررسی مرکز تجاری بازار بهکیش
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری فروشگاه گوگل در نیویورک
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز خرید اسمارالیند بزرگترین مرکز خرید ایسلند
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز خرید NOKE اثر Behet Bondzio Lin Architekten
پاورپوینت تحلیل بررسی کارخانه یخ کالبا خور کلبا - شارجه، امارات
پاورپوینت تحلیل بررسی نورپردازی فروشگاه مبلمان
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی نمایشگاه مجموعه صنایع دستی ساده در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه Shelflife در آفریقای جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی نانگا فروشگاه سندای در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه لوکا در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه لوکا فالونی در انگلستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی بوتیک رولکس تورنتو در کانادا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کارگاه و فضای خرده فروشی شکلات های رومیزی آبی در ایالات متحده ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد