تعریف کاربری تجاری,انواع کاربری تجاری در سطوح مختلف,معیار های مکان گزینی کاربری در سطوح مختلف,سازگاری,همجواری ها,ظرفیت,شعاع دسترسی,نحوه ی دسترسی به شریان ها,مولفه های ارزیابی,سرانه ( استاندارد جهانی ),مساحت,میزان فضای باز مورد نیاز,محدودیت تعداد طبقات,تعریف,سلسله مراتب کاربری تجاری,مراکز محله ای,مراکز ناحیه ای,مراکز منطقه ای,بخش مرکزی تجارت,مراکز محله ای,خرده فروشی ها,خدمات جزیی,مغازه ها و فروشگا های تجاری کوچک,مکان گزینی مراکز خرید محله,بخش های قدیمی شهر,تقاطع خیابان اصلی و محلی به صورت نواری,تفاوت قرار گیری مراکز خرید محله ای در بافت قدیم وبافت جدید,بافت قدیم,شهرسازی جدید,شرایط اصلی در مکان یابی مراکز تجاری محله ها , اندازه و تعداد مراکز خرید محله,جمعیت,تراکم واحد مسکونی,مراکز خرید ناحیه ای,بین مراکز خرید محله ای و منطقه ای,جمعیت 50000 نفر,تنوع کالای بیشتر نسبت به مراکز خرید محله,خرید ماهانه و نسبتا تخصصی تر,مراکز خرید منطقه ای,مکان یابی مراکز خرید منطقه ای,در امتداد خیابان ها,مراکز تقاطع ها,میدان های اصلی,در شهر های بزرگ,بخش مرکزی تجارت,فعالیت تجاری و اجتماعی شامل,بازار ها و فروشگاه ها,دفاتر کار,باشگاه ها,بانک ها,هتل ها,تماشا خانه ها,موزه ها,دفتر های اصلی و تاسیسات عمده,معیارهای مکانیابی مراکز تجاری (دیدگاه پور محمدی),دسترسی,اندازه مکان,زمین مناسب,دسترسی به تأسیسات زیربنایی,معیارهای مکان گزینی کاربری تجاری در سطوح مختلف,سازگاری,وابستگی,ظرفیت,شعاع دسترسی,نحوه ی دسترسی به شریان ها,سازگاری,آموزشی,سازگاری,همجواری مناسب,ظرفیت,شعاع دسترسی,جمعیت سرویس دهنده,جمعیت سرویس دهنده,نحوه دسترسی به شریان ها,نحوه دسترسی به شریان ها,سرانه ی کاربری تجاری,ريزی كاربری اراضی شهری),سرانه ی کاربری تجاری,سرانه ی کاربری تجاری,سرانه ی کاربری تجاری,مساحت,میزان فضای باز مورد نیاز,محدودیت تعداد طبقات,منابع,
فهرست عناوین
تعریف کاربری تجاری
انواع کاربری تجاری در سطوح مختلف
معیار های مکان گزینی کاربری در سطوح مختلف
سازگاری
همجواری ها
ظرفیت
شعاع دسترسی
نحوه ی دسترسی به شریان ها
مولفه های ارزیابی
سرانه ( استاندارد جهانی )
مساحت
میزان فضای باز مورد نیاز
محدودیت تعداد طبقات
تعریف
سلسله مراتب کاربری تجاری
مراکز محله ای
مراکز ناحیه ای
مراکز منطقه ای
بخش مرکزی تجارت
مراکز محله ای
خرده فروشی ها
خدمات جزیی
مغازه ها و فروشگا های تجاری کوچک
مکان گزینی مراکز خرید محله
بخش های قدیمی شهر
تقاطع خیابان اصلی و محلی به صورت نواری
تفاوت قرار گیری مراکز خرید محله ای در بافت قدیم وبافت جدید
بافت قدیم
شهرسازی جدید
شرایط اصلی در مکان یابی مراکز تجاری محله ها , اندازه و تعداد مراکز خرید محله
جمعیت
تراکم واحد مسکونی
مراکز خرید ناحیه ای
بین مراکز خرید محله ای و منطقه ای
جمعیت 50000 نفر
تنوع کالای بیشتر نسبت به مراکز خرید محله
خرید ماهانه و نسبتا تخصصی تر
مراکز خرید منطقه ای
مکان یابی مراکز خرید منطقه ای
در امتداد خیابان ها
مراکز تقاطع ها
میدان های اصلی
در شهر های بزرگ
بخش مرکزی تجارت
فعالیت تجاری و اجتماعی شامل
بازار ها و فروشگاه ها
دفاتر کار
باشگاه ها
بانک ها
هتل ها
تماشا خانه ها
موزه ها
دفتر های اصلی و تاسیسات عمده
معیارهای مکانیابی مراکز تجاری (دیدگاه پور محمدی)
دسترسی
اندازه مکان
زمین مناسب
دسترسی به تأسیسات زیربنایی
معیارهای مکان گزینی کاربری تجاری در سطوح مختلف
سازگاری
وابستگی
ظرفیت
شعاع دسترسی
نحوه ی دسترسی به شریان ها
سازگاری
آموزشی
سازگاری
همجواری مناسب
ظرفیت
شعاع دسترسی
جمعیت سرویس دهنده
جمعیت سرویس دهنده
نحوه دسترسی به شریان ها
نحوه دسترسی به شریان ها
سرانه ی کاربری تجاری
ريزی كاربری اراضی شهری)
سرانه ی کاربری تجاری
سرانه ی کاربری تجاری
سرانه ی کاربری تجاری
مساحت
میزان فضای باز مورد نیاز
محدودیت تعداد طبقات
منابع