پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری پرادا در توکیو
ایده اصلی در طراحی این بنا فرم قسمت های خارجی،پوسته وفضاهای داخلی با همدیگر تلاش می کنند به هویت بنا یک شخصیت متغیر بدهند.-پروفیل های شیشه ای بیرونی- ارتباط بیننده با لوله های افقی- چشم اندازسایت اطراف از میان پنجره سعی در القای شخصیت دهی مورد بحث می باشد.این شیشه به مانند چشمی بین شهر وفروشکاه وبالعکس انکسار وتمر کز زوایای دید عمل میکند. تغیر زاویه دید از میان طاق های درونی وبیرونی روشی است که هرکدام تاثیر متفاوت تر از شیشه های معمولی ایجاد میکنند. این مسئله دلیلی بر تصادفی نبودن ترکیب ناهمگن فرم ساختمان ونمای آن میباشد.با در نظر گرفتن قیمت سرسام آور در توکیو ، ژست ساختمان را باید دست و دل بازانه و حتی اشراف گرایانه دانست.برج دُمی دارد ،که در واقع یک دیوار مارپیچ باریک است که در حاشیه سایت باز می شود و از آن در بار همسایه ها محافظت می کند، بدون اینکه هیچ خصومتی از خود نشان دهد. این دیوار در یک انتها به تدریج باز می شود تا امکان دسترسی به رشته پلکان منتهی به زیر زمین ساختمان را فراهم آید. روکش این دُم بسیار جالب توجه است: پوسته ای از خزه ی زنده ی سبز که روی بلوک های مستطیلی کوچکی روییده است تا الگویی شبیه به طرح های آزتکی ایجاد کند. و این سرنخی است به اساس و جوهر این ساختمان، با ارجاعات چندلایه به مواد طبیعی و فرم های ارگانیک.
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات کلی مرکز تجاری پارادا
طرح معماری مرکز تجاری پارادا
کانسپت طراحی مرکز تجاری پارادا
فضاهای مرکز تجاری پارادا
سازه و متریال مرکز تجاری پارادا
معمار پروژه مرکز تجاری پارادا
تصاویر فضاهای داخلی مرکز تجاری پارادا
تصاویر نماهای بیرونی مرکز تجاری پارادا
تصاویر خام از روند طراحی و شکل گیری حجم پروژه
سایت پلان مرکز تجاری پارادا
پلانهای معماری مرکز تجاری پارادا
مقاطع معماری مرکز تجاری پارادا
نمای معماری مرکز تجاری پارادا
منابع