پاورپوینت تحلیل بررسی تاریخی بازارها و مراکز خرید در ایران و جهان
برای قرنها، حتی هزارهها، مردم برای فروش، خرید یا تجارت کالاها و خدمات به بازار محلی روی آوردهاند. گفته می شود که بازارهای عمومی در فضای باز از زمان های قدیم در بابل، یونان، مصر و چین وجود داشته است. به عنوان منبع اصلی تجارت، ایده رقابت را در میان فروشندگان بازار معرفی کرد. برای جلوگیری از رقبا، فروشندگان تکنیکهای فروش متفاوتی را اتخاذ کردند، از جمله ایجاد نمایشهای جذاب بصری محصول، استفاده از مانکنها، فروش میزبانی، چانهزنی قیمت و موارد دیگر. در حالی که بیشتر اینها از تلاش برای موفقیت در بازار آزاد نشأت میگیرد، این شیوهها بر مفهوم بسیار مهمی تأکید میکنند ... که بازار تا حد زیادی حول تجربه مشتری میچرخد.
فهرست مطالب
مقدمه
هدف از ایجاد مراکز تجار
لزوم برنامه ریزی جهت احداث مراکز تجاری
تاریخچه مراکز تجاری
تاریخچه مر اکز تجاری در ایران
تاریخچه مراکزتجاری
تاریخچه مراکزتجاری در جهان
تاریخچه مراکزتجاری در ایران
بازار در دوران اسلامی
تاریخچه بازار ها و مال ها
تاریخچه مال ها
بازار در تاریخ ایران زمین
مجموعه تاریخی بازار شیراز
فرصتالدوله شیرازی همچنین مینویسد
معماری
نمایی از درون بازار
راستهها و خرده بازارها
عناصر و فضاهای بازار
راسته اصلي
ب)خان
خان با رواق و ایوان سراسری در همة طبقات
جلوخان
تیمچه
قيصريه
حجره(دکان):
کاروانسرا
تاريخچه بازارهاى اختيار معامله
نقش و کارکرد اجتماعی بازار
نتیجه گیری
منابع