پاورپوینت بررسی معماری فروشگاه Mlouye واقع در مرکز خرید استانبول
Mlouye دیدگاهی عقل گرایانه از طراحی دارد. به عنوان یک برند ظاهر می شود که کیف، کفش و محصولات جانبی مختلف را به کاربران خود ارائه می دهد. به قول خودشان، هدف آنها بهبود زندگی مردم با ترکیب طراحی صنعتی و مد است. فروشگاه Mlouye که اولین شعبه این برند در ترکیه است که توسط دفتر ما طراحی و اجرا شده است در محوطه ای باز در مرکز خرید میدان عمار استانبول واقع شده است.
فروشگاه به عنوان بازتابی از زبان طراحی برند در نظر گرفته شد. محوطه فروش، دفتر مدیریت، آشپزخانه کوچک و انبارهای داخل فروشگاه در حجم تقریبی 155 متر مربع سازماندهی شد. کل فضای داخلی به گونه ای طراحی شده است که خنثی و عاری از جزئیات غیر ضروری باشد. در طول فرآیند طراحی، هدف این بود که محصولاتی مانند جواهرات، بدون در نظر گرفتن مقیاس برجسته شوند و به طرح اجازه داده شود تا این کار را به روشی ساده و بدون برجستهتر شدن انجام دهد. در طول فرآیند طراحی، هدف حذف هرگونه تأثیر خارجی که تمرکز مشتریانی را که در ارتباط با محصولات به فروشگاه میآیند، برهم میزند و حفظ تجربه مشتری در حداکثر سطح بود. در قسمت اصلی فروشگاه، سازمان فضایی طراحی شده بود که با دیواری مورب فضا را به سمت داخل باریک می کند و نقطه کانونی را به منطقه فروش تبدیل می کند. با طراحی دیوار داخلی به شکل منحنی، جدا از سقف و اضافه شدن واحد نشیمنگاه در جلوی دیوار، پیشخوان جزیره ای که محصولات در آن به نمایش گذاشته می شوند، نمایان شد و در همان زمان، یک منطقه اداری ایجاد شد. در پشت دیوار در حالی که دفتر مدیریت به نوعی مخفی می ماند، از سوی دیگر اطمینان حاصل شد که ارتباط غیرمستقیم با منطقه فروش در توده برقرار می کند و از قطع ارتباط آن با فضای اصلی جلوگیری می کند. آینه های استفاده شده در فروشگاه به همراه دیوار شیشه ای نورانی که فضا را محدود می کند، درک عمق فضا را تغییر داده است. به لطف نورپردازی خطی متوالی مورد استفاده در فروشگاه، هدف این بود که توزیع نور یکنواخت روی هر محصولی که برای فروش در فروشگاه ارائه می شود، داشته باشد.