خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی معماری مجتمع تجاری آرمان

   تعدادبرگ: 180 اسلاید   قیمت: 60000 تومان     تعدادمشاهده  37


پاورپوینت تحلیل و بررسی طراحی معماری مجتمع تجاری آرمان

در ابتدا بازار مکاني بسيار ساده بوده است. و بنابر احتياجات زمان خود تغيير و تحول پيدا کرده است. همانطور که گفتيم بازار هميشه تابع زمان بوده است. قرنها پيش زماني که سيستم توليد فقط سيستم کشاورزي بود، شکل بازار هم بسيار ساده و  بسيار ارگانيک، در هر نقطه‌اي که احتياج به وجود آمده است، پيدا شده است.
با توجه به پلان شهرهاي قديمي مي‌شويم که بازار معمولاً در نقاطي به وجود آمده که در ارتباط با توليد کنندگان و مصرف کنندگان بوده است.
بازارها معمولاً در نزديکي قصر حکان و در رابطه با محيط خارج بو جود مي‌آمدند و بعدها طبقات عادي به دوراين مرکز قدرت سياسي ـ اقتصادي کشيده شده و شهرها به وجود آمدند.
بازارها چون يکي از مهمترين مکانهاي اجتماعي مي‌باشند در پلان شهري هميشه حالت مرکزيت داشتند، تا به سهولت در دسترس عموم قرار گيرند.
همانطور که مي‌دانيم، بازار خود پديده‌ي شهري و در عين حال عاملي است براي پيدايش شهرنشيني رابطه شکل  و فرم و فضاي بازار با مسائل اجتماعي و صنعتي ناگسستني است که پس از هر فرم تکنيکي و اجتماعي، فرم بازار تغيير کرده و فضاها عوض مي‌شوند. چنانچه مي‌بينيم ، بازارهاي قديمي امروز رونق خود را از دست داده و در عوض فروشگاهها و مغازه‌هاي لوکس آهسته و آهسته جانشين آنها مي‌گردد.
بازار هميشه به عنوان قلب اقتصادي هر شهر، مهمترين مکان را در امور تجاري و اقتصادي شهر بوده و فعاليت اشتغال داشته و ادارۀ امور شهري را در دست گرفته است.
زوايا و ديدهاي بازار در نماي کلي شهر هميشه به طور بارزي مشخص کننده اين قلب اقتصادي شهر بوده است. بازارهاي قديمي نمونه‌هاي بسيار جالبي چون بازار کرمان براي اداي اين مطلب مي‌باشند.
بستگي به امور تجاري با ساير امور اجتماعي طوري است که يک بازار مجموعه‌اي است اجتماعي و داراي تمام المانهاي اجتماعي عصر خود مي‌باشد.
به طور مثال مي‌بينيم در بازارهاي سرپوشيده قديم، مسجد ، مدرسه، حمام و ساير المانهاي اجتماعي قرار گرفته است. زيرا تمام المانهاي مورد نياز اهالي بازار و مراجعه کنندگان بوده است.
بازارهاي معمولاً علاوه بر فعاليت اقتصادي مکاني براي فعاليتهاي فرهنگي و سياسي و مذهبي بوده است زيرا برخورد در اين فضاها بسيار شديد و روابط بسيار خوب بوده است.
بدين ترتيب بازار با گسترش شهر، گسترش سياست و تمام ضروريات زندگي جمعي شهري را در داخل خود مي‌پذيرفت و به عنوان عامل مهم زندگي شهري در‌مي‌آمد.
هسته مرکزي شهر در طول زمان حرکت مي‌ کند و مسير توسعه شهر يا محتواي خطي بازار مي‌سازد


فهرست

عنوان پروژه

چکیده

مقدمه

عنوان پروژهمجتمع تجاری آرمان

هدف

علاقه و انگیزه

قابلیت اجرا و توجیه اقتصادی

چکیده

مقدمه

سیری در نظریه‌های تجارت

نیاز به مجموعه‌های تجاری

نگاهی به تجارت ایران

جاده ابریشم، شاهراه تجارت شرق

نقش ایران در احیای جاده ابریشم

لزوم مراکز تجاری در یک شهر

تاریخچه مجموعه‌های تجاری و اجتماعی در ایران

مقدمه ‌ای در شناخت مجموعه‌های تجاری گذشته

چگونگی پیدایش مجموعه‌های تجاری از نقطه نظر تاریخی و اجتماعی

سیر تکاملی مجموعه‌های تجاری

بررسی بازارهای ایران تکامل بازار

بررسی مجموعه‌های تجاری گذشته از نظر شهرسازی

انواع مجموعه‌های تجاری و بخش‌ های تشکیل دهندۀ آن

گذری بر مراکز خرید معروف دنیا

طراح و آرشیتکت مجتمع

تجهیزات ساختمانی

پارکینگ طبقاتی

مرکز تجارت بین‌المللی دبی

اتاق‌های جلسات

سالن کنفرانس تئاتر

سالن سرپوشیده

اتاق‌های گردهمایی

سالن اجتماعات اصلی

دفاتر اجرایی

آپارتمان‌های مرکز تجارت

باشگاه خصوصی

مبلمان و طراحی داخلی فضاهای تجاری

نور‌پردازی در مراکز تجاری

موسیقی در مراکز تجاری

انعطاف‌پذیری مراکز تجاری

ستون‌بندی و اسکلت در مراکز تجاری

ارتفاع طبقات در مراکز تجاری

عمق ساختمان تجاری

سیرکولاسیون در مراکز تجاری

ویترین در مراکز تجاری

آبنما در مراکز تجاری

فضای سبز در مراکز تجاری

تهویه در مراکز تجاری

پارکینگ در مراکز تجاری

استان خراسان

تقسیمات کشوری

موقعیت جغرافیایی استان خراسان

خراسان در عرصة تاریخ

خراسان رضوی

استان خراسان رضوی در یک نگاه

آب و هوا

مشهد

تاریخچه

تحولات مشهد در دوره محمدرضاپهلوی (-هش )

مشهد پیش از اسلام

مشهد در دوره اسلامى

مشهد در دوره امویان

مشهد در دوره عباسیان

از توس تا مشهد

باغ حمید بن قحطبه

شهادت امام رضا علیه السلام

تحولات شهر مشهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی (هش )

موقعیت جغرافیایی

آب و هوا

گردشگری

بناهای تاریخی شهر مشهد

آرامگاه فردوسی

آرامگاه شیخ طبرسی

آرامگاه خواجه اباصلت

آرامگاه نادر شاه

آرامگاه امام محمد غزالی

آرامگاه خواجه مراد راوی

مدرسه نواب

جاذبه های طبیعی

چشمه گراب

تفرجگاه اخلومد

تـفرجگاه طرقبه

وضعیت تجاری

صنایع دستی

قالی بافی

شعر بافی

نمد بافی

گلیم بافی

پوستین دوزی

سنگ تراشی و قلم زنی روی سنگ

فیروزه تراشی

سفالگری

سبد و حصیر بافی

اماکن زیارتی و مذهبی

مصلای مشهد

مسجد گوهرشاد

محله‌ها

اقتصاد

وضعیت اقتصادی

صنایع

مراکز تجاری

فرهنگ…

نشریات

وضعیت فرهنگی

فصل ششم

نتیجه گیری
بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامرکز تجاری

نتیجه گیری

بررسی ضوابط ومقررات در ارتباط بامرکز تجاری

-بررسی ضوابط ومقررات اجرایی کاربری تجاری درشهرمشهد

-مقررات ساختمانی درتجارت شهری

موقعیت زمین طرح در اراضی منطقه

شکل و ابعاد زمین طرح

مجاورت کاربرها

دسترسیها و ارتباطات

برنامه‌ریزی کالبدی

انتخاب فرم ساختمان وجهت استقرار

انتخاب سازۀ و مصالح مناسب

فهرست منابع و ماخذ
 


کلمات کلیدی مرتبط:
طراحی معماری ,مجتمع تجاری آرمان ,پاورپوینت مجتمع تجاری آرمان ,تحلیل مجتمع تجاری آرمان ,بررسی مجتمع تجاری آرمان ,سیری در نظریه‌های تجارت , ,نیاز به مجموعه‌های تجاری , ,نگاهی به تجارت ایران , ,جاده ابریشم، شاهراه تجارت شرق , ,نقش ایران در احیای جاده ابریشم , ,لزوم مراکز تجاری در یک شهر , ,تاریخچه,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز تجاری پارک سنتر تهران
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه 135 کینگ سنت در استرالیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز تجربه Soulstory در هند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه بوته در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه گوزل در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه Tienda Maison Portocale در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه عینک زئوس در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه بوتیک کوش در اوکراین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی انبار نمسان در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه گرانهند سئوگیو در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی گالری چاقو توجیرو در ژاپن ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه اپل صرافی TRXدر مالزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی گالری آندریا کولی در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتابفروشی پونتو و کما در مکزیک ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه Soilboy در سنگاپور ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه پرچمدار دکور Estil.io در ارمنستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه پینگا ÃO در برزیل ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه SVRN سانفرانسیسکو در ایالات متحده ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه پرچمدار پولنه پاریس سئول در کره جنوبی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه andwander GINZA SIX در ژاپن ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد