پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز خرید اداری پارک مرکزی جاکارتا، اندونزی
پارک مرکزی یکی از پر جنب و جوش ترین مقاصد خرید جاکارتا است. با بیش از 175600 متر مربع فضای خرده فروشی در پنج طبقه، و بیش از 5500 فضای پارکینگ، شما را از این که فکر کنید این یک پروژه کاملا تجاری است، بخشیده خواهید شد. با این حال، همانطور که شروع به بررسی توالی فضاهایی می کنید که در محوطه هشت هکتاری می گذرند، متوجه خواهید شد که پارک مرکزی به عنوان یک فضای اجتماعی کاملاً یکپارچه با هدف مدنی به بزرگی هدف تجاری آن تصور می شد.
امروزه، اهمیت اجتماعی و تجاری این مرکز خرید همچنان در حال رشد است و با این کار، نوع شناسی برای پاسخگویی به نیازهای هر نسل جدید از مصرف کنندگان تکامل می یابد. مرکز خرید معاصر فراتر از پارامترهای فضای خردهفروشی گسترش یافته است و همه جنبههای شهر کلاسیک، از جمله مناطق شغلی و سکونت را در بر میگیرد. واقعیتی که در برنامه ریزی پارک مرکزی مشهود است.
چیدمان پارک مرکزی در پلان به شکل یک طاق است. در نقطه کانونی این هندسه میدانی قرار دارد که توسعه ساختاری و مناطق عملکردی پروژه در اطراف آن می چرخد. چهار عنصر تشکیل دهنده طاق - یک تریبون خرده فروشی، یک برج اداری 40 طبقه، یک هتل، و مجموعه ای از سه برج آپارتمانی 48 طبقه - برای ایجاد دو منطقه بزرگ فعالیت که جمعیت را در فضاهای مرکزی پراکنده می کند، چیده شده اند. تریبون خرید و پارک جهت گیری این مجتمع شمال-جنوب است تا افزایش گرما را کاهش دهد. عرشههای فعالیت، متشکل از فضاهای غذاخوری در فضای باز و گالریهای تماشا، بهعنوان وسیلهای سایهبان برای تریبون زیر عمل میکنند، جایی که مناظر پارک مجاور به مناطق خرید و غذاخوری گسترش مییابد. این عرشه ها با درجه ای از انحنا طراحی شده اند که منعکس کننده ویژگی های ارگانیک میدان است.
و.....