فهرست مطالب
پاورپوینت فروشگاه نیل بارت
تحلیل فروشگاه نیل بارت
بررسی فروشگاه نیل بارت
بیوگرافی زاها حدید
جوایز زاها حدید
نظریه معماری زاها حدید
سیر تکامل بناهای معماری زاها حدید
تحلیل و بررسی فروشگاه نیل بارت
معرفی پروژه
کانسپت و مفهوم طرح
فضاهای پروژه
نکات طراحی
مدلهای سه بعدی
پلان طبقه همکف
پلان طبقه اول
برش ساختمان
زها حدید در سال ۱۹۵۰ میلادی در بغداد متولد شد. او قبل از رفتن به لندن در سال 1972 در پوهنتون امریکایی بیروت ریاضیات را خواند. بعد از مهاجرت، او در مکتب معماری لندن (AA) درس خواند، جاییکه او در 1977 دیپلوم افتخاری بدست آورد. حدید در سال 1979 معماران زاها حدید را تاسیس کرد و نخستین ساختمان خود را به نام ایستگاه آتش نشانی ویترا در آلمان در سال 1993 تکمیل کرد.
تکامل ساختمان های حدید، از شکل به هم پیوسته ایستگاه آتش نشانی ویترا تا فضای سیال و فوق العاده شهری موزیم ماکسی هنر قرن 21 در روم، از مرکز آبزی لندن برای المپیک لندن تا مرکز حیدر علی اف در باکو، همه تمایل قوی به چالش کشیدن و نوآوری را به تصویر می کشند. شکل و فضا در ساختار تعمیر بافته شده است. این ساختمان هایی هستند که از متن خود بیرون می آیند و قادر به پیوند دادن برنامه های مختلف هستند که همیشه منجر به شگفتی ها می شود و ارتباط خوبی ایجاد می کند.
معماران زاها حدید یک بوتیک جدید را برای طراح ایتالیایی نیل باریت طرح ریزی کرده است که هر کدام دارای بخشی از یک طرح انتزاعی است که به عنوان یک طرح واحد طرح شده است. نظریه "فروشگاه در یک فروشگاه" طوری تصور شده بود که چهار فروشگاه در سیول و یک فروشگاه در هانگ کانگ را در بر بگیرد. معماران این طرح را به عنوان یک ساختار آزاد که به 16 بخش تقسیم شده بود و هر بخش آن قادر به فعالیت به عنوان یک سیستم جداگانه بود، طراحی کردند.
مفهوم طرح همچنان بر اساس برش های حداقل است که برند نیل بارت در طرح خود استفاده میکند، و با شیوه او در استفاده از پارامترهای مشابه مانند نقاط ثابت، منحنی های یکسان، و برش های هماهنگ مطابقت دارد. به گفته این معماران، هدف آنها در طراحی چنین ساختمانی ایجاد پروژه ای بود که در عین حال منسجم بودن، انتخاب های مختلفی را به مشتریان ارائه می دهد. هر بخش انفرادی مانند یک بخش از عنصر اصلی یا مانند یک قطعه معما عمل میکند.
به عوض طرح یک اطاق یا فضا، طراحی زها حدید یک راهرو دایروی ایجاد کرد تا به مشتریان اجازه دهد تا فضا را به روش های مختلف تفسیر و تجربه کنند. فرنیچر که در نقاط کلیدی فروشگاه قرار داده شده است یک فضا را ایجاد میکند که از یک راهرو باریک به یک فضای بزرگ و باز منتهی میشود. مفهوم فروشگاه با ویژگی های مکمل و در عین حال دوگانه مرتبط با مردان و زنان بازی میکند.
طرح نهایی توسط مدل های کمپیوتر سه بعدی شکل داده شد. این طرح ها توسط سافتویر ایجاد شده است که ورق کورین را به سطوح پروسس شده 3D تبدیل میکند. بعضی از این سطوح با اتصالات ساخته شده اند که آماده مونتاژ در بخش های بزرگ هستند. با استفاده از آخرین برنامه نویسی 3D و CNC، معماران زها حدید توانستند یک تفسیر بسیار دقیق از طرح را در اعمار ساختمان ایجاد کنند.