فروش
فضاهای فروش (فروشگاها ، مغازه ها،کیوسک ها وغیره..)
تعداد فروشگاها ،مساحت و زیربنا با توجه به نوع اجناس وخدمات تعیین می شود و بیشترین بخش زیر بنا به این بخش اختصاص داده می شود
دسترسی ها و سیرکولاسیون
راه روها ،ارتباطات عمودی ،فضاهای مکث واستراحت و غیره ورودی ها و خروجی ها
ارتباطات عمودی شامل پله ها ،آسانسورها ،پله های برقی ،نقاله ها و وسیله های حمل بار و غیره … که در طراحی فضاهای تجاری بسیار پیچیده و با اهمیت اند .
شامل ورودی از خیابان اصلی ،دسترسی پارکینگ ،مسیرهای سواره ،پیاده و غیره ..
پشتیبانی،خدمات و تاسیسات
انبارها ،بار اندازها،سرویس های بهداشتی ،تاسیسات مکانیکی و الکتریکی
شامل انبار کلی ومرکزی مجتمع فروشگاهی ،انبارهای شخصی برای هر فروشگاه انبارهای تفکیکی بر اساس نوع کالاهای انبار شده و یا نحوه ی نگهداری . انبارهای موقت و دائم و با استفاده از انبارهای کنترل از راه دور در خارج از محوطه پروژه . بر اساس نوع اجناس و مقیاس فروشگاه مقایسه می شوند .تجهیزات روشنایی ،تهویه و گرمایش و سرمایش و غیره …