پاورپوینت بررسی ایستگاه مترو Pont de Bondy – فرانسه
بخشی از مطلب
گروه معماری BIG به تازگی تصاویری از طرح ایستگاه مترو Pont de Bondy را ارائه نموده است. طرح گروه معماری BIG به عنوان طرح برگزیده مسابقه ای برای طراحی این ایستگاه به مرحله اجرا رسیده است. کشور فرانسه به تازگی تمامی ایستگاه های خط جدید مترو شهر پاریس را که ۶۸ عد می باشد به مسابقه گذاشته و طرح برگزیده ایستگاه Pont de Bondy متعلق به گروه معماری BIG می باشد که در ادامه ارائه خواهد شد.ایده مهم دیگر گروه معماری BIG در این پروژه اتصال دو محور به این ایستگاه بوده که در نهایت هر دو به یک سیستم دوار پایین رونده خاتمه می یابند. یکی از این دو مسیر از روی رودخانه عبور کرده و در این پل ایجاد شده ، فضایی برای منظر شهری و احتمالا گرفتن عکس های یاگاری ایجاد خواهد شد که به همین دلیل ساده، پل مذکور دارای بازشو فقط به یک سمت بوده و سمتی که رو به پل دیگر دارد به کلی مسدود شده است.
فرم و عملكرد هر ايستگاه در شبكه قطار شهري علاوه بر تراكم و بار جمعيتي مسافران ايستگاه به مشخصات قطارها (ابعاد – گنجايش – سرعت – زمان توقف- تعداد سفرها يا هدوي¬ها)، از مشخصات اتوماسيون هم تأثير مي¬پذيرد. بنابراين اتوماسيون دستگاه¬هایي مانند: بليط¬فروشي و بليطزني،
دروازه¬هاي كنترل، سرعت پله برقي و ... در ميزان عملكرد سطح-هاي خدمات¬دهي به مسافران، در نهايت برنامه¬ريزي كالبدي اثر مي¬گذارد. همچنين فرم و عملكرد هر ايستگاه از وضعيت كد ارتفاعي خط پروژه مسير يعني فاصله ريل از سطح زمين تأثير مي-پذيرد. باتوجه به عملكردها در مسير خط شش قطار شهري کرج، ايستگاه¬ها در سه حالت: عميق – نيمه عميق و همسطح مي¬باشد. بنابراين مسائل مربوط به تهويه هوا و دفع دود، سطوح آب¬هاي زيرزميني، خروج در شرايط اضطراري (استاندارد NFPA 130) در فرم و عملكرد و دسترسي¬هاي ايستگاه اثرگذار مي¬باشند.
