فهرست مطالب
- موقعیت ایستگاه در فرانسه
- اسکیس های اولیه
- سایت پلان
- عکس هوایی سایت
- دید کلی مجموعه
- پلان
- نما ومقطع فرودگاه
-بررسی فیزیکی ساختار ساتولاس به کمک نرم افزار
- ایده ی اولیه همراه با فرم نهایی
- فضا ی داخلی satolas
- راه ارتباطی ایستگاه به ترمینال هوایی
- شکل سقف
- ایده ی اولیه طرح دیوارهای تونل به فرمv
شکل اين دستگاه 5600 متر مربعی علی رغم شباهتش به يک پرنده ما قبل تاريخ که برای شرکت راه آهن ملی فرانسه (SNCF)
طراحی شد،شبکه قطار سريع السير(TGV) را به فرودگاه ليون در ساتولاس متصل می کند و بيشتر به مجسمه های کالاتراوا شباهت دارد.اين طرح بال پرنده تر مينال TWA سارنين در فرودگاه کندی(62-1957) را به ياد می آورد،اما کارکرد و جنبه هايی مثل يک سکوی 500 متری برای قطار هاکاملا با تر مينال TWA متفاوت است.
در سال ۱۹۸۶ TGV قطار پر سرعت فرانسوی یک موفقیت بزرگ بود ،شرکت فرانسوی راه آهن تصمیم به توسعه دادن خطهای پاریس به لیون و لیون به ولانس گرفته بود. این کار برای صرفه جویی در وقت و کوتاه کردن مسیر از سمت شرق ۲۰ مایل به سمت شهر بود،در این مسیر قطارها دیگر احتیاج نبود از سرعت خود بکاهند و می توانستند با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت جنوب حرکت کنند،برای این قطارها هیچگونه توقفی در نظر گرفته نشده بود و ایستگاههای دیگری در این مکان وجود داشت .
قبل از اینکه این ایستگاه ساخته شود satolas قرار بود فقط فرودگاه لیون باشد اما زمانی که قطارهای TGVاز نزدیکی فرودگاه عبور کردند شورای منطقه نظر جدیدی را ارائه داد.
نظر جدیدی را در رابطه با برقرار کردن ارتباط بین هواپیماها TGV،قطارها و راه موتور رو .اما بالاتر از این شورا قصد داشت که یک بنای تاریخی با شکوه در این منطقه بنا کنند.
و....