پاورپوینت بررسی نمونه مشابه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)
بخشی از مطلب
از سال 1354 برای خرید وتصرف اراضی مورد نظر، در همین محل فعلی اقداماتی به عمل آمد و برآورد اعتبار لازم طرح نیز در سال 1356 اعلام، و عملیات اجرایی طرح نیز در اسفند ماه سال 1356، در بخش جنوبی سایت آغاز گردید. اما با آغاز انقلاب اسلامی، در سال 1357 کار ساخت منتفی و پروژه به حالت تعلیق در آمد. در سال 1370، مناقصه ای بین المللی، در مورد مهندس مشاور طراح طرح برگزار گردید، که 19 شرکت خارجی پیشنهاد خود را ارائه کردند و دست آخر از میان آنها، شرکت آدپ انتخاب شد، اما به دلیل عدم اعتبار لازم، انعقاد قرارداد با شرکت مذکور میسر نگردید، واجرای کار همچنان مسکوت ماند. از سال 1373، اقداماتی برای استفاده از طراحان داخلی، در مورد طراحی کلی پلان فرودگاه به عمل آمد، و با توجه به انتقال سازمان اجرای طرح، از سازمان هواپیمایی کشور به وزارت راه و ترابری، ایده طرح و ساخت مد نظر قرار گرفت، که از جانب وزیر وقت وزارت مذکور نیز تایید گردید
در 35 کیلومتری جنوب تهران با مساحت 13400 هکتار (حدود یک پنجم شهر تهران) با ظرفیت طراحی اولیه 4.5 میلیون مسافر (در فاز اول اجرایی) در نظر گرفته شد که در انتهای کار ظرفیت آن به 6.2 میلیون نفر ارزیابی شد.تمام حرکت ها در ترمینال فرودگاه امام افقی است.مسافر ورودی در طبقه اول از سطح زمین وارد می شود (در محل ورودی یک پل تعبیه شده که با ماشین روی آن می روند) و مسافر ورودی از طریق یکی از وارد ترمینال می شود و پس از دریافت بار، به صورت افقی ( Air bridge14 پل متصل به فرودگاه در سطح (
از ترمینال همکف خارج می شود از داخل پارکینگ ها که ظرفیت 1400 ماشین را داردنیز مستقیماً می توان وارد ترمینال شد. نمای ترمینال به سبک های تک است و از تیرهای دوکی شکل پیش تنیده فلزی ساخته شده است. در این نما حدود 1700 متر مربع شیشه فلوت (لامینت و سکیوریت شده) به ضخامت 10 میلی متر و به ابعاد 175*375 – که تماماً همراه با تیرک های دوکی شکل فرانسه ساخته شده به کار رفته است.
و....