خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اندازه و استانداردها در طراحی ترمینال و پایانه اتوبوسرانی

   تعدادبرگ: 51 اسلاید .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 4805 kb  تعدادمشاهده  119


پاورپوینت بررسی اندازه و استانداردها در طراحی ترمینال و پایانه اتوبوسرانی
فهرست مطالب
    استاندارد ها و اندازه ها
    ابعاد اتوبوس
    گردش اتوبوس
    فضای پارک و دور زدن اتوبوس
    اندازه راه ها ( تا 50 کیلومتر بر ساعت)
    اندازه راه ها ( تا 40 کیلومتر بر ساعت)
    ابعاد و مسیر گردشی سواری تیپ
    ابعاد و مسیر گردشی اتوبوس تیپ
    ابعاد و مسیر گردشی مینی بوس تیپ
    انواع سیستم های طراحی برای سکوها
    انواع سکوها
    توقفگاه
    توقفگاه خودروهای طرح
    توقفگاه خودروهای سواری
    پارکینگ های خودروهای سواری
    ضوابط عمومی طراحی تسهیلات توقفگاهی
    ایستگاه سوخت گیری
    سالن عمومی
    سالن فروش بلیت و مسیر صف بندی
    سالن فروش بلیت
    غرفه فروش بلیت
    سالن انتظار
    سالن انتظار و دروازه خروجی
    ورودی ها و خروجی ها
    سرویس بهداشتی
    خدمات رفاهی رانندگان
    آشپزخانه
    معلولین
    عرض راهروها
    پله ها
    پله برقی
    علائم و نشانه ها
    انبار
    منابع



سکوهای میانگذار خطی
• در این سکوها ارتباط مسافر و وسیله نقلیه از طریق اختلاف در سطوح تأمین می شود. این الگوی طراحی در مواردی که در پایانه، مسیر حرکت پیاده و سواره با ایجاد اختلاف سطح در طبقات انجام شده باشد، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
• مطابق این الگوی طراحی بیشینه مساحتی که هر دستگاه اتوبوس اشغال می کند نباید از 140 مترمربع تجاوز کند.
انواع سکوها
سکوی زاویه دار 45 درجه
از متداول ترین انواع سکوها که بر اساس الگوی طراحی و شرایط بستر کار می توان از آن استفاده کرد.
حداکثر سطوح اشغال شده توسط هر دستگاه اتوبوس، 150 مترمربع لحاظ می گردد.
میزان سطح لازم برای پهلو گرفتن: S=121m+247

انواع سکوها
سکوهای زاویه دار با حاشیه
• سطح این نوع سکوها که شکل کلی آنها در ذیل آمده بر اساس رابطه زیر محاسبه می شود.
S =151m+ 279
بیشینه عددی مساحت تحت اشغال به ازای هردستگاه اتوبوس در این الگوی طراحی 180 مترمربع در نظر گرفته
می شود.

توقفگاه
پارکینگ با زاویه پارک 45 درجه نوع 1
 استفاده از این الگو در توقفگاه های موقت پایانه توصیه می شود.
 با توجه به مسیرهای ارتباطی این توقفگاه ها برای تعدیل سطوح سرانه اختصاص یافته، استفاده ازاین الگو تنها در
 پایانه های با ظرفیت بالا توصیه می شود.
 بیشینه عددی مساحت مورد نیاز برای توقف هردستگاه اتوبوس 140 مترمربع لحاظ می گردد.
توقفگاه
پارکینگ با زاویه پارک 45 درجه نوع 2
استفاده از این الگو برای طراحی توقفگاه های کوتاه مدت و بلندمدت توصیه می شود.
با توجه به سطوح متوسط اشغال، استفاده از این الگو در طراحی توقفگاه های با ظرفیتهای مختلف میتواند صورت پذیرد.
برای این نوع توقفگاه ها مجموع مساحتهای اختصاص یافته برای محلهای توقف و راه های ارتباطی نباید بیشتر از 135
مترمربع لحاظ گردد.
توقفگاه
پارکینگ با زاویه پارک 60 درجه
استفاده از این الگو برای طراحی توقفگاه های بلندمدت و کوتاه مدت و با ظرفیتهای متوسط و بالا توصیه می شود.
با در نظر گرفتن سطوح متوسط اشغال و راه های ارتباطی، توصیه می شود.
این نوع توقفگاه ها در تعداد ردیفها بیشتر از 15 مورد استفاده قرار گیرد.
بیشینه عددی مساحت مورد نیاز برای توقف یک دستگاه اتوبوس 135 مترمربع خواهد بود.
توقفگاه
پارکینگ با زاویه پارک 30 درجه
استفاده از این نوع پارکینگها برای انواع توقفگاه های کوتاه مدت و با ظرفیت بالا توصیه م یشود.
بیشینه عددی مساحت مورد نیاز برای هر دستگاه اتوبوس 135 مترمربع خواهد بود.
توقفگاه
پارکینگ با زاویه پارک 90 درجه
استفاده از این پارکینگها برای توقفگاه های بلند مدت و با ظرفیت بالا توصیه می شود.
بیشینه عددی مساحت برای توقف هر دستگاه اتوبوس 170 مترمربع در نظر گرفته می شود.
توقفگاه خودروهای طرح
پارکینگ موقت 45 درجه میانگذار خودروهای طرح

توقفگاه خودروهای طرح
پارکینگ موقت 45 درجه خودروهای طرح
توقفگاه خودروهای سواری
برای طراحی توقفگاه های خودروهای شخصی استفاده از پارکینگهای همسطح و با زاویه توقف 90 درجه توصیه میشود.
(سطح سرانه 25 متر مربع)
 در صورت استفاده از انواع دیگر پارکینگ ها سطح سرانه به ازای هر جایگاه باید کمتر از 25 مترمربع در نظر گرفته شود.
توقفگاه خودروهای سواری
پارکینگ 45 درجه خودروهای سواری
توقفگاه خودروهای سواری
پارکینگ 60 درجه خودروهای سواری
پارکینگ های خودروهای سواری
در توقفگاه همسطح خودروهای شخصی، به ازای هر محل توقف عمودی 20 متر مربع و در توقفگاه های مورب 24متر مربع با احتساب خط سواره روی داخلی، و بدون فضای ورودی و خروجی های اصلی، سطح اشغال میشود.

در توقفگاه های طبقاتی سطح لازم برای توقف هر وسیله نقلیه بدون دیوار جداکننده 10 متر مربع و با احتساب دیوار جدا کننده 17 متر مربع درنظر گرفته می شود.

به منظور تخلیه آبهای سطحی، ضروری است سطح پارکینگهای روباز در امتداد جا پارک، بین 2 الی 8 درصد شیب داشته باشد.

ضوابط عمومی طراحی تسهیلات توقفگاهی
ضروری است تسهیلات توقفگاهی با توجه به حجم توقف وسائل نقلیه در ساعت اوج طراحی شود .
 عرض مسیرهای ارتباطی در پارکینگهای خودروهای سواری با توجه به جریان حرکتی و زوایای قرارگیری خودروهای طرح و مطابق جدول زیر تعیین می شود:



ایستگاه سوخت گیری
سالن عمومی
فضای محاسبه شده برای محوطه سالن عمومی (بدون غرفه ها و سایر تسهیلات) باید بر مبنای تخصیص 2 مترمربع به ازای هر مسافر در ساعت اوج ترافیکی پایانه باشد.
تعداد صندلی های مورد نیاز در این سالن، با توجه به بستر طراحی پایانه و الگوی تقاضای سفر تعیین خواهد شد.
 به عنوان یک قائده کلی، درنظرگرفتن یک صندلی به ازای هر 3نفر مسافر، برای پایانه های برون شهری ضروری است.


سالن عمومی
ضروری است در سرویس های بهداشتی که در ارتباط با این سالن ها در نظر گرفته می شوند، جایگاه های قراردادن بار و پوشاک مسافران، تعبیه شده باشد.
 سطح مورد نیاز برای این سرویس ها به ازای هر 500 نفر مسافر در طی ساعات اوج فعالیت پایانه 140 تا 165 متر مربع خواهد بود.
 در طراحی پایانه، تعبیه سرویسهای بهداشتی ویژه برای معلولین (حداقل یک عدد) الزامیست.
سالن فروش بلیت و مسیر صف بندی
سالن فروش بلیت
در نقاطی که همراه با انتظار در صف حرکت نیز دیده می شود، حداقل 0/9 متر مربع از سطح، برای هر فرد نیاز خواهد بود.
تعداد باجه های فروش یا نمایندگی های حمل ونقل، با توجه به گستردگی و حجم پایانه و سیاستهای هر یک از شرکتهای مستقر در مجموعه تعیین می گردد.
 هرکدام از این باجه ها، برای خدمات دهی به 25 تا 30 صندلی مستقر در سالن انتظار کافی خواهند بود.
این باجه ها با توجه به نوع تجهیزات و سیاستهای طراحی، مساحتی در حدود 4 تا 6 متر مربع را اشغال می کنند.
غرفه فروش بلیت
هرکدام از باجه های فروش بلیت، توانایی سرویس دهی به 2 تا 3 مراجعه کننده را درهردقیقه خواهند داشت.

سالن انتظار
جریان جابجایی توشه نباید با حرکت مسافران، بار و وسایل نقلیه تلاقی داشته باشد. حداکثر مسافت بین اتاق تحویل توشه و سکوهای خودروی طرح نباید از 22 متر تجاوز کند.
در صورت درنظر گرفتن انبار موقت، به ازای هر سکو(اتوبوس) 4 تا 6 متر مربع ازسطح موردنیاز خواهد بود.
ارتباط مستقیم این فضا با سکوهای پهلوگیری خودروی طرح از یکسو و سالن های انتظار مسافرین از سوی دیگر ضروری است.
سالن انتظار و دروازه خروجی
ورودی ها و خروجی ها
حداکثر ظرفیت ورودی که حرکتی آزاد در نزدیکی بازشوها (متداول دو درگاهی) را حاصل می آورد، در حدود 60 نفر در هر دقیقه 1 محاسبه شده است
حداقل عرض ورودی به (یا خروجی از) سرپناه 1/3 متر در نظر گرفته می شود.
سرویس بهداشتی
خدمات رفاهی رانندگان
در نظر گرفتن اتاق های دو تخته برای راننده و کمک راننده، بهمراه سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، همچنین آشپزخانه های عمومی به ازای هر 25 اتاق، ضروری است.
همچنین غذاخوری و چایخانه از دیگر تأسیسات ضروری این مراکز به شمار می آیند.
خدمات رفاهی کارکنان
خدمات پشتیبانی که برای سرویس دهی به کارکنان این بخش در نظر گرفته می شود شامل اتاق استراحت، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و حمام خواهد بود. تعداد سرویس ها و حمام ها مطابق تعداد کارکنان شاغل در این بخش تعیین خواهد شد.
بطور کلی به ازای هر 25 نفر در نظر گرفتن 3 سرویس بهداشتی و 1 حمام ضروری است.
آشپزخانه
معلولین
برای سهولت در توقف و استفاده از تسهیلات پایانه برای معلولین در پارکینگهای تا 50 محل توقف، 1 جایگاه و در پارکینگهای با تعداد بیشتر، محل توقف 2% کل توقفگاه ها برای معلولین درنظر گرفته شود.
حداقل عرض محل توقف اتومبیل معلولان با صندلی چرخدار 3/5 و حداقل طول لازم 5/5 متر باشد.
معلولین
محل توقف اتومبیل معلولان جسمی - حرکتی باید در نزدیکترین فاصله به درهای ورودی و خروجی قرارداشته باشد .
محل توقف اختصاص یافته برای معلولان باید به وسیلۀ علامت مخصوص مشخص شود.
در مسیر حرکت معلولین پله و موانع فیزیکی وجود نداشته باشد.

 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی اندازه و استانداردها در طراحی ترمینال و پایانه اتوبوسرانی ,فهرست مطالب , استاندارد ها و اندازه ها , ابعاد اتوبوس , گردش اتوبوس , فضای پارک و دور زدن اتوبوس , اندازه راه ها ( تا 50 کیلومتر بر ساعت) , اندازه راه ها ( تا 40 کیلومتر بر ساعت) , ابعاد و مسیر گردشی سوار,
مقالات مرتبط در این دسته
دستورالعمل مطالعات جامع حمل ونقل شهري و حومه
پاورپوینت بررسی استاندارد ضوابط طراحی پایانه اتوبوس رانی
پاورپوینت بررسی ترمینال مسافربری Passenjer Terminal
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی سوارنابومی بانکوک تایلند
پاورپوینت بررسی پایانه اتوبوس RATP ECDMدر منطقه حومه جنوبی پاریس
پاورپوینت بررسی معماری و ضوابط طراحی پایانه مسافر بري جاده اي بهمراه تحلیل نمونه
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه چونگ‌کینگ ییانگبی چین
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و سرانه ریز فضاهای معماری ایستگاه مترو
پاورپوینت بررسي سيستم هاي سازه اي در طراحی پایانه و ترمینال بین شهری
دانلود پاورپوینت طراحی ترمینال
دانلود پاورپوینت مطالعات معماری فرودگاه
پاورپوينت بررسی تاسیسات خدمات شهری پایانه های مسافربری
پاورپوینت طراحی شبکه حمل و نقل درون شهری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد