پاورپوینت بررسی معماری پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما اثر دفتر معماریFOA
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات کلی پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
طرح معماری پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
ایده حجمی پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
سیرکولاسیون پروژه یوکوهاما
پدیدارشناسی با تاکید بر ارتباط بدن و معماری
اندیشه های ویترویوس
الگوی مکانیکی سنتی
کانسپت طراحی پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
فرم موج گونه
پارکی که با در نظر گرفتن روح زمانه
معمار پروژه پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
تصاویر فضاهای داخلی پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
تصاویر نماهای بیرونی پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
تصاویر خام از روند طراحی و شکل گیری حجم پروژه
سایت پلان پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
پلانهای معماری پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
مقاطع معماری پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
نمای معماری پایانه مسافربری بین المللی یوكوهاما
لایه های تشکیل دهنده ترمینال
منابع
ترمینال مسافربری بین المللی یوکوهاما اثر معماری مبتکرانه و تفکر آگاهانه اجتماعی بود. این ترمینال مربوط به آینده توسط معماران (FOA) فرشید موسوی در سال 1995 طراحی شد و نمونه ای از زیرساخت های حمل و نقل را نشان می داد. طراحی رادیکال و فوق فن آوری آن مرزهای جدیدی از شکل معماری را کاوش کرده و همزمان گفتمان قدرتمندی را در مورد مسئولیت اجتماعی پروژه های بزرگ برای غنی سازی فضاهای مشترک شهری برانگیخته است.
رقابت معماری برای ترمینال بسیار شدید بود و پیروزی در آن به تیم فرشید موسوی و الخاندرو زائرا-پولو در آن زمان نیاز داشت تا در الگوی ایجاد شده ترمینال تجدید نظر کنند. این کمیسیون پراهمیت که در یک سایت مهم اسکله در دومین شهر پرجمعیت ژاپن واقع شده است ، 660 اثر از سراسر جهان را که بزرگترین مسابقه بین المللی این کشور است ، جذب کرد. این پروژه عظیم 430 متری هشت سال به طول انجامید و بودجه ای بالغ بر 150 میلیون پوند داشت و FOA را ملزم به انتقال موقت استودیوهای خود به یوكوهاما برای نظارت بر ساخت و ساز كرد. افتتاح عمومی ترمینال در سال 2002 اتفاق افتاد ، همزمان با آخرین بازی جام جهانی که فقط چند مایل از خط ساحلی برگزار شده بود.و.....