پاورپوینت بررسی معماری ترمینال مسافربری نیویورک
این ایستگاه در بزرگراه Trans-Manhattan (بین ایالت 95) بین خیابانهای 178 و 179 و خیابانهای فورت واشنگتن و وادسورث ساخته شده است و دارای رمپ های اتوبوس مستقیم و در سطح بالایی پل است.
این ساختمان توسط مهندس مشهور ایتالیایی پیر لوئیجی نروی طراحی شده است و تنها یکی از معدود بناهایی است که وی در خارج از ایتالیا طراحی کرده است. در 13 ژانویه 1963 به عنوان جایگزینی برای مجموعه ای از مناطق بارگیری اتوبوس پیاده رو که بین خیابانهای 166 و 167 در جنوب وجود داشت ، افتتاح شد. این ساختمان از خرپاهای عظیم بتونی تقویت شده ساخته شده است ، که چهارده مورد آن از تکیه گاههای میانی بزرگراه Trans-Manhattan ساخته شده است ، که در کنار هم قرار دارد. این ساختمان شامل نقاشی های دیواری و همچنین نیم تنه های جورج واشنگتن و عثمر امان ، مهندس عمران طراح پل است. این ساختمان جایزه 1963 صنعت بتن را دریافت کرد.
خرپاهای سقف ساختمان مانند پروانه ها توصیف شده است ، که در نمای هوایی دیده می شود. کل امکانات قابل دسترسی با ویلچر است.
فهرست مطالب
مقدمه
پیشینه مسافربری نیویورک
مشخصات و معمار
ورودی پايانه اتوبوس بندر نيويورک
مشخصات و امکانات
سازماندهي
توضيح عملکردها
پلان پايانه اتوبوس بين شهري نيويورک
توضيح عملکردهاي فضاها
مرکز اتوبوس راني شهر نيويورک (عملکرد مجموعه
معماری پايانه اتوبوس بين شهري نيويورک
نحوه قرار گيري سکوها
ریز فضاهای مرکز اتوبوس راني شهر نيويورک
نحوه ارتباط ترمینال شمالی و جنوبی
مزایای این سیستم