پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ جنوبی
فهرست مطالب
مقدمه
بزرگترین ایستگاه شهر
مشخصات کلی ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
طرح معماری ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
کانسپت طراحی ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
فضاهای ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
8 دروازه ورود
بازسازی
ساختمان شهری و طرح جامع
ایستگاه جدید
فرم و ساختار ساده و مردم گرا
استراتژی طراحی
11 سکوی جزیره ای 2 سکوی جانبی
هندسه بیضی شکل
تصاویرفضاهای داخلی ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
تصاویرنماهای بیرونی ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
سایت پلان ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
پلانهای معماری ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
مقاطع معماری ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
نمای معماری ایستگاه راه آهن قطار بیجینگ
منابع
ایستگاه عظیم بیضی شکل توسط شرکت معماری بریتانیایی TFP Farrells با همکاری موسسه طراحی تیانجین طراحی شد. [5] این سازه از بیش از 60،000 تن فولاد و 490،000 متر مکعب (17،304،000 فوت فوت) بتن توسط 4000 کارگر در کمتر از سه سال ساخته شد. سقف شیشه ای مجهز به 3،246 پنل خورشیدی برای تولید برق است. این ساختار مانند اشعه یا تریلوبیت گسترش یافته و 320،000 متر مربع (3،444،000 فوت فوت مربع) را پوشش می دهد ، بیشتر از 258،000 متر مربع ورزشگاه ملی پکن (2،777،000 فوت مربع). [2] 24 سکوی آن دارای ظرفیت ارسال 30،000 مسافر در ساعت یا تقریبا 241 میلیون مسافر در سال است. [6] منطقه انتظار 251000 متر مربع (2،702،000 فوت مربع) می تواند 10 هزار مسافر را در خود جای دهد.
در محوطه بلند پروازها ، مناطق انتظار و سالن های VIP (با صندلی های بهتر و در سالن ها ، غذا و تنقلات رایگان) برای مسافرانی که در کلاس تجاری CRH سفر می کنند ، و تعدادی از رستوران ها و مغازه های گوشه ای مشخص شده است. همچنین تعدادی باجه فروش بلیط (که خدمات بلیط فروشی در سراسر کشور در آن موجود است) و تعداد فزاینده ای از فروشگاه های خرده فروشی و غرفه های فست فود وجود دارد. دستگاه های بلیط برای دارندگان کارت شناسایی PRC در دسترس هستند و بلیط قطارهایی را که از این ایستگاه حرکت می کنند می فروشند. 23 مجموعه دروازه بلیط مسافران را به قطار می فرستند.
سطح ورودها زیر زمین است و 8 دروازه ورود در مجاورت ایستگاه متروی پکن واقع شده است. در طرفین دو غرفه تاکسی قرار دارد و پارکینگ های غربی و شرقی برای اتومبیل های شخصی (از جمله سطح نیم طبقه) جدا شده است. ورودی های سریع ساخته شده است ، و در حال حاضر برای همه قطارهای C به تیانجین ، و همچنین برخی از قطارها به شانگهای استفاده می شود. دستگاه های تهیه بلیط و چند پیشخوان بلیط نیز در سطح ورودها موجود است. مانند سطح خروج ، انواع رستوران ها و مغازه های گوشه ای نیز در سطح ورودی ها موجود است. دو طبقه زیر سطح ورود ، سکوهای خطوط 4 و 14 است.
بازسازی در 10 مه 2006 ، [7] بلافاصله پس از پایان خدمات در ایستگاه قدیمی آغاز شد. ایستگاه برای بازگشایی 1 اوت 2008 کامل شد. در سال 2011 و 2012 ، رستوران های جدید ، دکه های فست فود و مغازه های گوشه ای اضافه شدند. برای کاهش صف ، پیشخوان های سنتی در سطح ورود با دستگاه های بلیط جایگزین شد.