پاورپوینت بررسی معماری ترمینال فرودگاه تی دبلیو ای TWA جان اف کندی
ترمینال TWA که در روزهای اولیه سفر با خطوط هوایی ساخته شد، نمادی ملموس از تحولات سریع فناوری است که در آغاز جنگ جهانی دوم به وجود آمد. Eero Saarinen به دنبال این بود که احساس پرواز را در تمام جنبه های ساختمان، از فضای داخلی سیال و باز گرفته تا پوسته بتنی بال مانند سقف، به تصویر بکشد. به دستور TWA، سارینن بیش از یک ترمینال کاربردی طراحی کرد. او بنای یادبودی برای خطوط هوایی و خود هوانوردی طراحی کرد.
اگرچه هواپیماها از اوایل دهه 1900 وجود داشتند، اما تنها پس از جنگ جهانی دوم بود که سفرهای هوایی تجاری رایج شد. خطوط هوایی ترنس ورلد یک بازیگر کلیدی در این توسعه بود: با اجازه دادن به مشتریان برای خرید پروازها در بستههای تخفیفخورده و ارائه طرحهای پرداخت طولانی، این شرکت هواپیمایی از گزینه لوکس گران قیمت استفاده کرد و آن را برای طبقه متوسط رو به رشد آمریکا در دسترس قرار داد. در برخی موارد، کاهش قیمت آنها، سفر با هواپیما را ارزانتر از قطار کرد. با افزایش سفرهای هوایی، اداره بندر نیویورک طرحی را برای توسعه فرودگاه Idlewild (فرودگاه جان اف کندی امروزی) در سال 1954 تنظیم کرد. این طرح، که به فرودگاه اجازه میدهد ترافیک هوایی به شدت افزایش یافته در داخل و خارج شهر نیویورک را مدیریت کند، از هر شرکت هواپیمایی بزرگ خواسته شده بود که ترمینال مستقل خود را طراحی، بسازد و راهاندازی کند، طرحی که «شهر پایانه» نامیده میشود. این ترتیب به اصرار خود خطوط هوایی انجام شد، که آن را فرصتی برای جعل هویت برند ماندگار برای خود در ترمینالهای جدیدی میدانستند که میسازند - صرف نظر از بی نظمی فضایی و زیبایی شناختی که در نهایت ایجاد میکند.
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات کلي فرودگاه تی دبلیو ای TWA
طرح معماري فرودگاه تی دبلیو ای TWA
کانسپت طراحي فرودگاه تی دبلیو ای TWA
فضاهاي فرودگاه تی دبلیو ای TWA
سازه ومتريال فرودگاه تی دبلیو ای TWA
تصاويرفضاهاي داخلي فرودگاه تی دبلیو ای TWA
تصاويرنماهاي بيروني فرودگاه تی دبلیو ای TWA
تصاويرخام ازروندطراحي وشکل گيري حجم پروژه
سايت پلان فرودگاه تی دبلیو ای TWA
پلانهاي معماري فرودگاه تی دبلیو ای TWA
مقاطع معماري فرودگاه تی دبلیو ای TWA
نماي معماري فرودگاه تی دبلیو ای TWA
منابع