پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه باراخاس مادرید اثر ریچارد راجرز
این فرودگاه در سال 1931 افتتاح شد و به یکی از مهم ترین مراکز هوانوردی اروپا تبدیل شده است. در محدوده شهر مادرید، 9 کیلومتر (6 مایل) از منطقه مالی شهر و 13 کیلومتر (8 مایل) شمال شرقی Puerta del Sol یا Plaza Mayor de Madrid، مرکز تاریخی مادرید است. نام فرودگاه از ناحیه مجاور باراخاس گرفته شده است که ایستگاه متروی خود را در همان خط ریلی دارد که به فرودگاه خدمات رسانی می کند. باراخاس به عنوان دروازه ورود به شبه جزیره ایبری از بقیه اروپا و جهان عمل می کند و یک پیوند کلیدی بین اروپا و آمریکای لاتین است. پس از مرگ نخست وزیر اسبق اسپانیا، آدولفو سوارز، در سال 2014، وزارت فواید عمومی و حمل و نقل اسپانیا اعلام کرد که فرودگاه قرار است به Aeropuerto Adolfo Suárez، مادرید-باراخاس تغییر نام دهد. این فرودگاه مرکز اصلی و پایگاه تعمیر و نگهداری ایبریا و ایر اروپا است. در نتیجه، ایبریا مسئول بیش از 40 درصد از ترافیک باراجاس است. این فرودگاه دارای پنج ترمینال مسافربری است: T1، T2، T3، T4 و T4S.
این فرودگاه در سال 1927 ساخته شد و در 22 آوریل 1931 به روی ترافیک هوایی ملی و بین المللی باز شد، اگرچه عملیات تجاری منظم دو سال بعد آغاز شد. یک پایانه کوچک با ظرفیت 30000 مسافر در سال، علاوه بر چندین آشیانه و ساختمان باشگاه آویون ساخته شد. اولین پرواز منظم توسط Lineas Aéreas Postales Españolas (LAPE) با مسیر خود به بارسلون ایجاد شد. در دهه 1930، پروازها شروع به خدمات رسانی به برخی از مقاصد اروپایی و آفریقایی کردند که اولین پروازهای بین المللی از فرودگاه بود.
فهرست مطالب
بخش اول
بیوگرافی ریچاردراجرز
همکاری بارنزوپیانو
جوایزمعماری
ریچارد راجرز، برنده جایزه پریتزکر ۲۰۰۷
مهمترین بنمایههای آثار راجرز
مهمترین دغدغه های اودرمعماری
بخش دوماطلاعات کلی فرودگاه
موقعیت فرودگاه در مادرید
نقشه هوایی
مشخصات فرودگاه باراخاس
معرفی فرودگاه
زندگی نامه ریچارد راجرز
تاریخچه
مهمترین عامل موثر در انتخاب طرح
طراحی مدولار
اجزای اصلی طرح داده شده
مسابقه گسترش فرودگاه
ترمینال جدید
نقشهٔ باندهای فرود
ماکت فرودگاه بین المللی باراخاس
اسکیس اولیه
پلانها
گالری تصاویر