پاورپوینت تحلیل بررسی معماری فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
فرودگاه بینالمللی هنگ کنگ که از سال 1998 فعالیت تجاری خود را آغاز کرده است، یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل، مراکز مسافربری و دروازههای مقاصد در چین، آسیا و جهان است. این فرودگاه شلوغ ترین دروازه باری جهان و یکی از شلوغ ترین فرودگاه های مسافربری جهان است.همچنین یکی از بزرگترین ساختمان های ترمینال مسافربری جهان (بزرگترین آنها در سال 1998 افتتاح شد) در آن قرار دارد.
این فرودگاه به صورت 24 ساعته توسط سازمان فرودگاهی اداره می شود و مرکز اصلی Cathay Pacific (شرکت حامل پرچم هنگ کنگ)، Greater Bay Airlines، Hong Kong Airlines، HK Express و Air Hong Kong (حمل بار) است. این فرودگاه یکی از قطب های اتحاد Oneworld و همچنین یکی از قطب های باربری آسیا و اقیانوسیه برای خطوط هوایی UPS است.این شهر کانونی برای خطوط هوایی چین و خطوط هوایی چین شرقی است. خطوط هوایی اتیوپی از هنگ کنگ به عنوان نقطه توقف پروازهای خود استفاده می کند.
HKIA با حدود 65000 کارمند، کمک کننده مهمی در اقتصاد هنگ کنگ است. بیش از 100 شرکت هواپیمایی از فرودگاه به بیش از 180 شهر در سراسر جهان پرواز دارند. در سال 2015، HKIA 68.5 میلیون مسافر را جابجا کرد، که آن را به هشتمین فرودگاه شلوغ در سراسر جهان از نظر ترافیک مسافر و چهارمین فرودگاه شلوغ در سراسر جهان از نظر ترافیک بینالمللی مسافر تبدیل کرد. از سال 2010، از فرودگاه بینالمللی ممفیس نیز پیشی گرفته و به شلوغترین فرودگاه جهان از نظر ترافیک محموله تبدیل شده است
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات کلي فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
طرح معماري فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
کانسپت طراحي فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
فضاهاي فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
سازه ومتريال فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
تصاويرفضاهاي داخلي فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
تصاويرنماهاي بيروني فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
تصاويرخام ازروند طراحي وشکل گيري حجم پروژه
سايت پلان فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
پلانهاي معماري فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
مقاطع معماري فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
نماي معماري فرودگاه بین المللی هنگ کنگ
منابع