پاورپوینت بررسی بازسازی معماری داخلی ایستگاه راه آهن پکن
پروژه؛ شامل سالن اصلی، سالن انتظار چهارم و سالن انتظار اصلی است. در طول فرآیند بازسازی؛ طراحی داخلی، مناطق تجاری و مناطق رسانه ای، روشنایی و جاده های گردشی نوسازی شد.
ایستگاه راه آهن پکن یکی از ساختمان های مهمی است که در دهه 1950 در پایتخت ساخته شد. این ایستگاه در سال 1959 تحت رهبری نخست وزیر ژو انلای ساخته شد و به عنوان بهترین ایستگاه راه آهن در کشور شناخته می شود. در سال 2019 توسط یگان حفاظت از آثار فرهنگی کلیدی ملی در فهرست سازه های حفاظت شده قرار گرفت. ایستگاه راهآهن پکن با معماری و جزئیات زیبا جلوهای چشمگیر ایجاد میکند.
اتاق انتظار اصلی
یک سوال مهم در طول فرآیند نوسازی در ذهن وجود داشت: ایستگاه راه آهن پکن تا چه حد می تواند خواسته های اخلاقی مردم را برآورده کند؟ پاسخ به این سوال ممکن است در اثر گرمی باشد که در دل مردم در کلان شهر بین المللی به جا می گذارد.
اتاق انتظار چهارم
صندلی های چرمی از دهه 1950 به حالت سبز اولیه خود بازگردانده شدند و یک عنصر صندلی دایره ای به آن اضافه شد.
سالن اصلی
ایستگاه راه آهن پکن تجربه سفر مسافران را بهبود بخشیده است. انتظار می رود نوسازی انجام شده در دوره پس از همه گیری، اعتماد و اطمینان مردم را تقویت کند.
پس از یک فرآیند طراحی گسترده شش ماهه، ایستگاه تنها در سه ماه با بودجه اندکی بازسازی شد که منجر به بهبود کارایی سفر، خدمات تجاری و تجربه فرهنگی شد. به لطف طراحی، ساختار اصلی بازسازی شد و زبان معماری همراه با خدمات مسافری، خدمات تجاری و رسانه توسعه یافت.
ایستگاه راه آهن پکن هر روز پذیرای حدود 60000 مسافر است. پس از 62 سال رفت و آمد شدید مسافر، کاملاً آشفته شده است. بسیاری از مناطق داخل ایستگاه فاقد برنامه ریزی بودند، علائم و نشانه ها به سختی قابل درک بودند و هیچ طراحی سیستماتیک روشنایی در داخل وجود نداشت. همه اینها نمی توانند وضعیت فعلی و ماموریت ایستگاه را نشان دهند.